Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی پزشکی /

عنوان ترجمه شده مقاله: طراحی هیدروژل ها برای انتقال داروی کنترل شده

هدف این مقاله مروری، ارتباط دادن درک بنیادی از هیدروژل ها و برهم کنش های آنها با داروها و طراحی عملی و معقول سیستم های انتقال داروی هیدروژلی است.

چکیده

سیستم ­های انتقال هیدروژلی می­توانند نتایج درمانی سودمند انتقال دارو را بهبود بخشند و بدین دلیل کاربرد بالینی پیدا کرده­اند. هیدروژل­ ها می­توانند کنترل فضایی و زمانی آزادسازی عوامل درمانی مختلف از جمله داروهای مولکول کوچک، داروهای ابرمولکولی و سلول­ ها را به عهده گیرند. با توجه به خصوصیات فیزیکی قابل تنظیم، تجزیه­ پذیری کنترل­ شونده و توانایی محافظت از داروهای ناپایدار در برابر تجزیه، هیدروژل­ ها را می­توان به عنوان الگویی به کار برد که برهم­ کنش­های فیزیکی – شیمیایی مختلف با داروهای کپسوله شده روی آن رخ دهد تا دارو به صورت کنترل شده آزاد شود. در این مقاله مروری، ما مکانیسم ­های چندگانه مربوط به طراحی سیستم ­های انتقال داروی هیدروژلی را پوشش می­ دهیم و تمرکزمان بر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی شبکه هیدروژلی و برهم ­کنش­های هیدروژل – دارو در شبکه و در مقیاس­ های مولکولی (یا اتمی) است. ما نحوه برهم ­کنش مکانیسم ­های مختلف و یکپارچه ­سازی آنها برای کنترل زمان و فضا در زمان مصرف دارو را مورد بحث و بررسی قرار می ­دهیم. همچنین داده ­های آزادسازی تجربی را از مقالات گردآوری می­کنیم، اقدامات بالینی تا به امروز برای این سیستم را مرور می­کنیم و مقایسه ­های کمّی بین سیستم ­های مختلف ارائه می­کنیم تا دستورالعملی برای طراحی معقول سیستم­ های انتقال هیدروژلی ارائه شود.

1-مقدمه

مصرف دارو به روش مرسوم، نیازمند دوز بالا و مصرف مکرر برای ایجاد آثار درمانی است؛ این امر می­تواند کارایی کلی و موافقت بیمار را کاهش دهد و منجر به آثار جانبی شدید و حتی سمیت شود [1 – 3]. به عنوان مثال، مصرف درون­وریدی اینترلوکین – 12 (IL-12) منجر به سمیت­ های سیستماتیک شد که خود موجب مرگ­ومیر در آزمایش بالینی گردید [4]. مصرف خوراکی که متداول ترین شیوه انتقال دارو است، دچار محدودیت­ هایی از نظر هدف­ گیری ضعیف و زمان گردش کم است (کمتر از 12 ساعت) [5]. داروهای پپتیدی و پروتئینی اغلب نیمه ­عمرهای سرمی کوتاهی دارند که تنها از چند دقیقه تا چند ساعت طول می ­کشد [6]. برای بررسی این مسئله، تحقیقات انجام شده در دهه­ های اخیر بر سیستم ­های انتقال داروی کنترل شده از جمله غشاها، نانوذرات، لیپوزوم ­ها و هیدروژل­ ها متمرکز شده است [7، 8]. این سیستم­ های انتقال دارو می­توانند دسترس ­پذیری داروها برای سلول و بافت را در طول زمان و فضا کنترل کنند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " طراحی هیدروژل ها برای انتقال داروی کنترل شده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طراحی هیدروژل ها برای انتقال داروی کنترل شده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nature Reviews Materials
سال انتشار
2016
کد محصول
1012053
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
42
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی پزشکی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



drug delivery

تاریخ انتشار در سایت: 2018-04-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید