Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی /

تأثیر حالت تغییرشکل و مسیر کرنش بر رفتار تبلورمجدد

تبلورمجدد، رفتار تبلور مجدد
 تأثیر حالت تغییرشکل و مسیر کرنش بر رفتار تبلورمجدد

در این قسمت از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز تحقیق مهندسی مواد با موضوع تأثیر حالت تغییرشکل و مسیر کرنش بر رفتار تبلورمجدد برای دانلود ارائه شده است. این تحقیق مهندسی مواد با موضوع تأثیر حالت تغییرشکل و مسیر کرنش بر رفتار تبلورمجدد به صورت فایل Word است.

فهرست مطالب تحقیق مواد با موضوع تأثیر حالت تغییرشکل و مسیر کرنش بر رفتار تبلورمجدد:

1- مقدمه      

2- تأثیر حالت تغییرشکل بر تبلورمجدد  

3- تأثیر مسیر کرنش بر تبلورمجدد       

4- تعیین رفتار تبلورمجدد یکسان         

5- تغییر مسیر کرنش در فرآیندهای تغییرشکل  

6- جمع بندی  

7- مراجع       

مقدمه

طی تغییرشکل فلزات، مقدار اندکی (حدود 1 درصد) از انرژی صرف شده در ماده ذخیره شده و باقی انرژی عمدتاً به صورت گرما از بین می‌رود.این انرژی ذخیره شده به صورت افزایش چگالی نابجایی‌ها و افزایش مساحت مرزدانه ذخیره می‌شود و همچنین می‌تواند تشکیل بافت و زیرساختار به صورت سلول‌های تغییرشکل را در پی داشته باشد. انرژی ذخیره شده طی تغییرشکل نیروی محرکه فرآیندهای ترمیم از جمله بازیابی و تبلورمجدد را تأمین می‌نماید.

طی تبلورمجدد ناپیوسته، دانه‌های جدید با انرژی داخلی پایین (چگالی نابجایی کم) جوانه‌زنی کرده و رشد می‌نمایند. جوانه‌زنی این دانه‌ها در محل‌های ناهمگنی نظیر مرزدانه‌ها، باندهای تغییرشکل، باندهای برشی و فصل مشترک ذرات فاز ثانویه و زمینه رخ می‌دهد. از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر بر تبلورمجدد مقدار کرنش است. با افزایش کرنش، انرژی ذخیره شده در ماده افزایش یافته و فرآیند تبلورمجدد تسریع می‌گردد. علاوه بر مقدار کرنش، حالت تغییرشکل  (کشش، فشار، پیچش و ...) و همچنین مسیر کرنش  نیز می‌توانند بر رفتار تبلورمجدد تأثیرگذار باشند. به منطور بررسی تأثیر حالت تغییرشکل و مسیر کرنش بر تبلورمجدد باید تأثیر آن بر انرژی ذخیره شده، چگالی نابجایی‌ها و کارسختی مورد مطالعه قرار بگیرد

جمع بندی

میزان کرنش یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر رفتار تبلورمجدد است. با افزایش کرنش، مقدار چگالی نابجایی‌ها در ماده افزایش یافته و انرژی بیشتری طی تغییرشکل در آن ذخیره می‌شود. با این وجود، بیان مقدار کرنش به تنهایی توصیف کننده رفتار تبلورمجدد نیست زیرا حالت تنش وارده و همچنین مسیر کرنش نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. با در نظر گرفتن این اثرات، می توان به نکات کلی زیر اشاره نمود.

حالت تغییرشکل بر رفتار تبلورمجدد تأثیر داشته و در فرآیندهای کششی نسبت به فشاری، دمای تبلورمجدد پایین‌تر، انرژی فعال سازی تبلورمجدد کمتر و اندازه دانه کوچک تر به دست می‌آید.

تغییر مسیر کرنش از طریق ناپایدارسازی ساختار نابجایی تشکیل شده در مسیر قبلی، تغییرجهت حرکت نابجایی‌ها و تسهیل حرکت نابجایی ها به واسطه تنش برگشتی ناشی از تجمع نابجایی‌ها در مرحله پیشین کرنش، باعث کاهش انرژی ذخیره شده گردیده و نرخ تبلورمجدد را کاهش می‌دهد.

تأثیر کار اضافی بر تبلور مجدد در مقایسه با کار اصلی کمتر بوده و تحت کرنش یکسان، وقوع کار اضافی دمای تبلورمجدد را افزایش می‌دهد.

در صورت یکسان بودن تنش سیلان و سختی پس از فرآیندهای مختلف شکل دهی و مسیرهای مختلف کرنش، رفتار تبلورمجدد مشابهی انتظار می رود که ناشی از چگالی نابجایی یکسان است.


عنوان مقاله فارسی

تأثیر حالت تغییرشکل و مسیر کرنش بر رفتار تبلورمجدد

تعداد صفحات فارسی
32
کد محصول
1007770
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی مواد و متالوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2016-04-29
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید