Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی پليمر /

مقاله با عنوان پلی اولفین ها از سنتز تا کاربرد

پلی اولفین های عامل دار :  از سنتز تا کاربرد

مقاله ی " پلی اولفین های عامل دار"  از سنتز تا کاربرد"  به صورت word و به زبان فارسی است. در ادامه می توانید چکیده و بخشی از مقاله ی " پلی اولفین های عامل دار" را ملاحظه کنید.

چکیده

آلیاژ­کردن پلیمرها، کوپلیمر کردن، ایجاد گروه­ های عاملی متنوع، تهیه­ ی کامپوزیت پلیمرها با اجزای معدنی و یا افزودن مواد افزودنی مانند نرم کننده­ ها و پایدار­کننده ­ها به پلیمرها، از روش­ های نوین اصلاح خواص پلیمرها و گرفتن کاربردهای جدید از آنها ­است. در این میان عامل­ دار­کردن پلی­اولفین­ ها یک روش مفید برای سنتز مواد جدید با کاربردهای وسیع است زیرا گروه­ های­ عاملی، خواص مهم پلیمر مانند چسبندگی، نفوذ پذیری، امتزاج­پذیری، مقاومت در برابر حلال، خواص ریولوژیکی و خواص ­سطحی مانند رنگ­پذیری، چاپ­پذیری و قابلیت سازگاری پلیمر را تغییر می­دهند.  بنابراین با عامل­دارکردن پلی­اولفین­ه ا می­توان دامنه­ ی کاربرد آنها را در زمینه­ هایی چون چسب، رنگ و عایق­ ها گسترش داد. علاوه بر نوع گروه عاملی؛ کنترل مقدار گروه­ های عاملی که به پلیمر متصل می­شود برای اینکه پلیمر یکسری خواص مشخصی را نشان­ دهد، نیزضروری است. بنابراین، توسعه روش هایی که برای سنتز کنترل شده پلی­اولفین­ های عامل­دار با استفاده از مونومرهای متداول صنعتی استفاده می­شوند، جایگاه ویژه­ای در تحقیقات دانشگاهی و صنعتی پیدا کرده است. با این چشم ­انداز، در این مقاله به روش­ های مختلف سنتز پلی اولفین­ های عامل­دار و خواص و کاربرد آنها پرداخته خواهد­ شد.

کلمات کلیدی: پلی­اولفین، عامل­دارکردن، پلیمریزاسیون کوئوردیناسیونی زنده، کاتالیزور.

 1-مقدمه

از زمانی که کارل زیگلر پلیمریزاسیون اتیلن با سیستم کاتالیزوری TiCl4/AlEt3 [1] و ناتا پلیمریزاسیون فضا ویژه ی پروپیلن را کشف کرد[2, 3] ، پلیمریزاسیون α-اولفین ها در مقیاس صنعتی توسعه فراوانی پیدا کرده ­است[4, 5].

امروزه کاربردهای وسیع پلیمرهای تجاری متعلق به خانواده ی پلی اولفین هاست که شامل ترموپلاستیک هایی مانند پلی­اتیلن(PE)، پلی­ پروپیلن(PP)، پلی(4-متیل-1-پنتن) و پلی­استایرن (PS) و الاستومرهایی مانند کوپلیمراتیلن-پروپیلن(EPR) و لاستیک اتیلن-پروپیلن-دی ان(EPDM) است. پلی اولفین ها خواص مکانیکی و شیمیایی فوق العاده ای نشان­ می دهند و دارای مزایایی مانند قیمت پایین و فرایند پذیری بالا هستند و همچنین قابلیت بازیافت شدن را نیز دارند[6]. با وجود کاربردهای وسیع پلی­اولفین­ ها در صنایع مختلف،کاربرد آنها در چسب ها ، رنگ ها ، پوشش ها و سازگاری آنها با دیگر پلیمرها به خاطر برخی نقایص ذاتی مانند عدم وجود گروه های عاملی فعال  در ساختار پلیمر محدود شده ­است[7]....


عنوان مقاله فارسی

مقاله با عنوان پلی اولفین ها از سنتز تا کاربرد

تعداد صفحات فارسی
53
کد محصول
1005660
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده شيمی , مهندسی پليمر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2015-09-17
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید