Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

عنوان مقاله فارسی

مقاله با عنوان پلی اولفین ها از سنتز تا کاربرد

تعداد صفحات فارسی
53
کد محصول
1005660
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



پلی اولفین های عامل دار :  از سنتز تا کاربرد

مقاله ی " پلی اولفین های عامل دار"  از سنتز تا کاربرد"  به صورت word و به زبان فارسی است. در ادامه می توانید چکیده و بخشی از مقاله ی " پلی اولفین های عامل دار" را ملاحظه کنید.

چکیده

آلیاژ­کردن پلیمرها، کوپلیمر کردن، ایجاد گروه­ های عاملی متنوع، تهیه­ ی کامپوزیت پلیمرها با اجزای معدنی و یا افزودن مواد افزودنی مانند نرم کننده­ ها و پایدار­کننده ­ها به پلیمرها، از روش­ های نوین اصلاح خواص پلیمرها و گرفتن کاربردهای جدید از آنها ­است. در این میان عامل­ دار­کردن پلی­اولفین­ ها یک روش مفید برای سنتز مواد جدید با کاربردهای وسیع است زیرا گروه­ های­ عاملی، خواص مهم پلیمر مانند چسبندگی، نفوذ پذیری، امتزاج­پذیری، مقاومت در برابر حلال، خواص ریولوژیکی و خواص ­سطحی مانند رنگ­پذیری، چاپ­پذیری و قابلیت سازگاری پلیمر را تغییر می­دهند.  بنابراین با عامل­دارکردن پلی­اولفین­ه ا می­توان دامنه­ ی کاربرد آنها را در زمینه­ هایی چون چسب، رنگ و عایق­ ها گسترش داد. علاوه بر نوع گروه عاملی؛ کنترل مقدار گروه­ های عاملی که به پلیمر متصل می­شود برای اینکه پلیمر یکسری خواص مشخصی را نشان­ دهد، نیزضروری است. بنابراین، توسعه روش هایی که برای سنتز کنترل شده پلی­اولفین­ های عامل­دار با استفاده از مونومرهای متداول صنعتی استفاده می­شوند، جایگاه ویژه­ای در تحقیقات دانشگاهی و صنعتی پیدا کرده است. با این چشم ­انداز، در این مقاله به روش­ های مختلف سنتز پلی اولفین­ های عامل­دار و خواص و کاربرد آنها پرداخته خواهد­ شد.

کلمات کلیدی: پلی­اولفین، عامل­دارکردن، پلیمریزاسیون کوئوردیناسیونی زنده، کاتالیزور.

 1-مقدمه

از زمانی که کارل زیگلر پلیمریزاسیون اتیلن با سیستم کاتالیزوری TiCl4/AlEt3 [1] و ناتا پلیمریزاسیون فضا ویژه ی پروپیلن را کشف کرد[2, 3] ، پلیمریزاسیون α-اولفین ها در مقیاس صنعتی توسعه فراوانی پیدا کرده ­است[4, 5].

امروزه کاربردهای وسیع پلیمرهای تجاری متعلق به خانواده ی پلی اولفین هاست که شامل ترموپلاستیک هایی مانند پلی­اتیلن(PE)، پلی­ پروپیلن(PP)، پلی(4-متیل-1-پنتن) و پلی­استایرن (PS) و الاستومرهایی مانند کوپلیمراتیلن-پروپیلن(EPR) و لاستیک اتیلن-پروپیلن-دی ان(EPDM) است. پلی اولفین ها خواص مکانیکی و شیمیایی فوق العاده ای نشان­ می دهند و دارای مزایایی مانند قیمت پایین و فرایند پذیری بالا هستند و همچنین قابلیت بازیافت شدن را نیز دارند[6]. با وجود کاربردهای وسیع پلی­اولفین­ ها در صنایع مختلف،کاربرد آنها در چسب ها ، رنگ ها ، پوشش ها و سازگاری آنها با دیگر پلیمرها به خاطر برخی نقایص ذاتی مانند عدم وجود گروه های عاملی فعال  در ساختار پلیمر محدود شده ­است[7]....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید