5 مقاله جدید درباره سیستم های فتوولتائیک و انرژی خورشیدی منتشر شده در سال 2016

5 مقاله جدید و منتشر شده در سال 2016 مربوط به سیستم های فتوولتائیک و انرژی خورشیدی را برای دانشجویان محترم برق قدرت انتخاب کرده ایم. لازم به ذکر است که این 5 مقاله فتوولتائیک دارای ترجمه فارسی نیز می باشند. دانلود مقالات ترجمه شده

5 مقاله جدید درباره سیستم های فتوولتائیک و انرژی خورشیدی (سال 2016)

در این قسمت 5 مقاله جدید درباره سیستم های فتوولتائیک و انرژی خورشیدی که در سال 2016 به چاپ رسیده اند را برای دانشجویان محترم رشته مهندسی برق و بخصوص گرایش برق قدرت آماده نموده ایم. مقالات با موضوع فتوولتاوئیک و انرژی خورشیدی که در این بخش قرار داده ایم به طور کامل به زبان فارسی ترجمه شده اند و فایل word ترجمه مقاله موجود است. در ادامه عنوان فارسی و نتیجه گیری 5 مقاله فتوولتائیک و انرژی خورشیدی آورده شده است و برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی فتوولتائیک و مشاهده ترجمه چکیده و مقدمه، روی گزینه "دانلود رایگان مقاله انگلیسی و خرید ترجمه فارسی" مقاله مربوطه کلیک بفرمایید. 5 مقاله ترجمه شده مربوط به سیستم های فتوولتائیک و سلول خورشیدی که در سال 2017 به چاپ رسیده اند را نیز می تواند در بخش مقاله 2017 فتوولتائیک با ترجمه ببینید.

مقاله1: مسیرها و چالش‌های سیستم‌های فتوولتائیک متصل به شبکه- مقاله مروری

نتیجه‌گیری مقاله1:

اگرچه بازار PV ی خورشیدی رشد و کاهش هزینه قابل‌توجهی را در سال‌های اخیر شاهد بوده است، اما چالش‌های تکنیکی و اقتصادی متعددی مشخص شده است که در مورد منابع DG نظیر GCPVS در مقایسه با منابع تولید سنتی، می‌بایست حل شود. به خاطر حجم بالای GCPVS، فناوری‌های جدید می‌بایست به کار رود که باعث خواهد شد که اینورترها، وظایف بیشتری را علاوه بر تبدیل DC/AC انجام دهند. اینورترهای مدرن متصل به شبکه نیز برای کنترل Volt/VAr، (پایدارسازی ضریب قدرت و ولتاژ) تنظیم فرکانس، ایجاد امکان ذخیره‌سازی و استفاده از پروتکل‌های مخابراتی مدرن، همگی بر اساس یک هزینه معقول، به کار می‌روند. این نسل جدید اینورترها، در حال حاضر «اینورترهای هوشمند» نامیده می‌شود.

Jaloudi و همکارانش ویژگی شبکه‌های هوشمند را این‌گونه تعریف کرده‌اند که این شبکه از DG هایی تشکیل یافته است که دارای نقطه‌های کنترلی متعددی بوده و نیز ارتباطات آن با استفاده از تجهیزاتی است که با فناوری‌های اطلاعاتی و مخابراتی (ICT) و با استفاده از پروتکل‌های استاندارد SCADA نظیر IEC60870-5104,IEC61850 و پروتکل شبکه توزیع نسخه 3 (DNP3.0) مجهز شده‌اند. آن‌ها اظهار داشته‌اند که اینورتر می‌تواند به عنوان یک واسط چندی عاملی با شبکه عمل کند که ویژگی‌های متعددی را می‌تواند به اینورتر اضافه کرده که در نهایت این قابلیت را به آن می‌دهد که توان را به شبکه تزریق کند.

طراحی‌های آتی GCPVS برای پایش، عکس‌العمل و تنظیم خروجی بر اساس فیدبک لحظه‌ای از شبکه، نیاز خواهد داشت. اینورتر همچنین قادر است داده‌ها را ذخیره کرده و آن‌ها با سیستم مدیریت تأسیسات برای پیش‌بینی، نگهداری و حفاظت صحیح، به اشتراک گذارد. این نوع جدید از اینورترهای هوشمند قادر خواهند بود که از داده‌های متعددی را نظیر تعداد ساعت ذخیره‌سازی موجود باتری و اطلاعات مربوط به ظرفیت باتری‌ها، هشدارهای مربوط به رویدادهای خارجی را ثبت نموده و اطلاعات روزانه مدیریت توان را نیز ارائه نمایند. بررسی مجدد نقش و قابیلت اینورترها می‌تواند مشکل مربوط به حجم بالای GCPVS ها را حل کرده و نیز به ایجاد پشتیبانی لازم برای شبکه کمک کند.

دانلود رایگان مقاله انگلیسی فتوولتائیک و خرید ترجمه فارسی آن


مقاله2- برق پاک بدون وقفه با استفاده از PV ی خورشیدی شناور با ذخیره‌ساز انرژی پمپ هیدروژنی و هیدروالکتریک در هند

نتیجه‌گیری مقاله2:

تولید برق پاک بدون وقفه با ظرفیت 13 GW در هر سال را می‌توان با کمک از مخازن مذکور با استفاده از سیستم FSPV+PHES و هیدروالکتریک به دست آورد. کاهش تلفات ناشی از تبخیر آب نیز برابر 1692 MCM در هر سال در این مخازن برآورد می‌شود. این سیستم شامل ظرفیت نصب حدود 60 GWp برای FSPV و 30 GW برای PHES می‌باشد. اگر پوشش 30% از مخزن صورت گیرد، و 20% از سطح سایر مخازن مورد استفاده قرار گیرد، تولید برق پاک بدون وقفه به میزان 50 GW در هر سال در کشور هند با استفاده از FSPV+PHES و هیدروالکتریک می‌رسد. همچنین، کاهش تلفات تبخیر آب نیز 5000 CMC در هر سال خواهد بود. این مسئله به خصوص در مورد تقاضای روز افزون آب، حائر اهمیت بوده و کاهش در تلفات تبخیر به اندازه تولید برق برای آینده، مهم است.

دانلود رایگان مقاله انگلیسی و خرید ترجمه فارسی


مقاله3- یک الگوی کنترلی بهبود یافته برای اعمال روی ژنراتور القایی تغذیه دوبل متصل به شبکه در سیستم هیبرید خورشیدی-بادی

نتیجه‌گیری مقاله3:

این مقاله یک سیستم هیبرید خورشیدی-بادی مبتنی بر DFIG را به عنوان یک مکانیزم تبدیل انرژی تشریح می‌کند. توان روتور از یک سیستم تبدیل مبتنی بر PV تأمین می‌شود در حالی که استاتور به صورت مستقیم به شبکه متصل است. روتور با یک توربین بادی کوپل شده است که هدف از آن، بهره‌گیری از انرژی باد است. یکی از مزیت‌های اصلی سیستم هیبرید خورشیدی –بادی پیشنهادی، افزایش تولید توان در شرایط سرعت‌های کم باد است. نرخ تبدیل را می‌توان بر اساس ماکزیمم لغزش مورد نظر انتخاب کرد. الگوی پیشنهادی سرعت و موقعیت مورد نیاز روتور را برای کنترل دقیق بدون هیچ‌گونه وابستگی به پارامترهای ماشین در تمامی شرایط کاری ماشین، محاسبه می‌کند. الگوریتم کنترلی پیشنهادی را می‌توان برای شبکه ایزوله شده DFIG نیز تعمیم داد. پایداری سیستم تحت محدوده سرعت‌های خاص از طریق تحلیلی بررسی شده و رضایت‌بخش ارزیابی شده است. روش پیشنهادی ساده است و می‌توان آن را به آسانی از طریق هر پردازشگر درایو موجود پیاده‌سازی نمود.

دانلود مقاله انگلیسی و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

مقاله4- یکپارچه سازی خودروی برقی-پنل خورشیدی-شبکه: مفهوم و ساختار

نتیجه‌گیری‌ها مقاله4:

این تحقیق اثباتی است بر قابلیت استفاده روش پیشنهادی ما برای ارائه سرویس‌های کمکی به شبکه اصلی مبتنی بر خودروهای برقی موجود و اینورترهای خورشیدی موجود که در واقع هسته مرکزی فناوری VSG می‌باشد. در این تحقیق مرحله اصلی عبور جریان از یک باتری خودروی برقی را از طریق یک اینورتر خانگی متصل به شبکه برای تنظیم فرکانس و هدف‌های دیگر نظیر مدیریت شارژ تقاضا اثبات کرده‌ایم. همچنین نشان داده‌ایم که اینورتر های با ترانس و بدون ترانس قابل استفاده هستند. ما اینورتر های بدون ترانس را در مودهای ردگیری ماکزیمم نقطه توان ولتاژ ثابت به کار برده‌ایم. در این مرحله ما صاحب تجهیزاتی هستیم که برای تست‌های بیشتر و استفاده از VSG قابل استفاده است.

تجهیزات نشان داده شده در شکل 3 به طور متوسط گران‌قیمت هستند. استفاده از طراحی‌های ماهرانه در تجهیزات الکترونیک قدرت فرصت جدیدی را برای کاهش هزینه این تجهیزات فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که با استفاده از این هزینه‌ها به کمتر از 3000$ به ازای هر واحد (0.3% به ازای هر وات) با استفاده از همین تجهیزات الکترونیک قدرت هم برای سیستم شارژ و هم برای مبدل DC-DC می‌رسد اما در مقابل یک‌سوسازهای کنترل شده سیلیکونی ارزان‌قیمت‌تری به منظور شارژ استفاده می‌شوند.

دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان و خرید ترجمه مقاله


مقاله5- یک سیستم کنترل فازی اتوماسیون ساختمان بهینه‏یابی سطح عملکرد انرژی و آسایش در یک فضای اداری توسط بهره بردن از سیستم‏های اتوماسیون ساختمان و انرژی خورشیدی

نتیجه گیری مقاله5:

این مقاله سه نمونه مطالعاتی یک SOR مجهز به تاریک‏کننده (کرکره) دینامیک و خودکار، نوردهی، و سیستم کنترل HVAC بر اساس یک کنترل‏کننده فازی را ارائه کرده است. سیستم پیشنهادی، سه نوع از وسایل سنسور (سنسور حضور، سنسور SI، و سنسور نورسنج)، دو نوع بالاست (بالاست‎‏های دیمر یا کلید)، عملگرهای مناسب برای سیستم نابینا و سیستم HVAC (مورد آخر معمولا در اغلب اتاق‏های اداری هم اکنون موجود است) و واحد منطقی فازی ابتدایی، را تصور کرده است. مدل کنترل پیکربندی‏شده، عملکرد انرژی مد آسایش مشابه مد اقتصادی ایجاد می‏کند، لذا نشان می‏دهد که استفاده از انرژی خورشیدی و BAS در صرفه‏جویی انرژی و همچنین آسایش، مفید است. بر اساس پژوهش ما، یک طراحی زیستی برای ساختمان‏های مسکونی و تجاری برای سیستم‏های کنترل که اجازه می‏دهند اهداف NZEBها برآورده شوند، را پیشنهاد می‏کنیم.  

دانلود رایگان مقاله انگلیسی و خرید ترجمه فارسی مقاله


تعداد بازدید : 4832

نظرتان در مورد این وبلاگ چیست؟

Skip Navigation Links صفحه اصلی > وبلاگ موسسه ترجمه البرز > فناوری و نوآوری > خودکار با طرح چمن > 5 مقاله جدید درباره سیستم های فتوولتائیک و انرژی خورشیدی منتشر شده در سال 2016
ثبت سفارش جدید