کنترل آسم کودکان به کمک فناوری

گوشی طبی Stethome به کمک کنترل آسم کودکان آمده است. در این بخش توضیح مختصری در مورد این فناوری جدید ارائه می گردد. ثبت سفارش ترجمه

استفاده از گوشی طبی Stethome برای کنترل آسم کودکان

با توجه به آلودگی هوا که در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا دیده می شود، این روزها مشکلات تنفسی بسیار شایع شده و البته کودکان که آسیب پذیری بیشتری دارند با دردسرهای مضاعفی دسته و پنجه نرم می کنند.

در این میان فعالان فناوری برای حل مشکل آسم کودکان به دنبال راهکار بوده اند و در همین راستا یک گوشی طبی خاص با نام Stethome را ارائه داده اند که کار با آن بسیار ساده است و مردم عادی می توانند به کمک آن، وضعیت سلامت کودکانشان را رصد کنند. کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی بویژه آسم باید مراجعات منظم به پزشک داشته باشند و گاه والدین نمی توانند کودکانشان را به موقع به مراکز درمانی برسانند که این موضوع می تواند بر سلامت آن ها تاثیر گذار باشد. به همین دلیل فعالان فناوری و محققان دانشگاه " Adam Mickiewicz" در لهستان به دنبال راهکاری برای حل این مشکل بودند و گوشی طبی Stethome را بهترین راهکار می دانند.

این گوشی طبی وایرلس با یک اپلیکشین ویژه کار می کند. درواقع این اپ یک راهنمای کامل محسوب می شود تا کاربر بتواند از آن، بیشترین استفاده را ببرد.با کمک این اپ کاربر گوشی را در محل صحیح بدن کودک قرار می دهد تا بتواند وضعیت ریه وی را بررسی کند. این گوشی طبی هوشمند، ضربان قلب، دمای بدن و صدای ریه ها را در هنگام نفس کشیدن اندازه گیری می کند. این اطلاعات با کمک الگوریتم های ماشین یادگیری پردازش می شوند و در نهایت خروجی این اطلاعات در صفحه نمایش پوشی هوشمند کاربر نمایش داده می شود. البته بخش پشتی گوشی نیز مجهز به صفحه ای است که هشدارها درباره سلامت کودک روی آن نقش می بندد و بدین ترتیب والدین متوجه می شوند که مشکل فرزندشان جدی است پس به پزشک مراجعه می کنند یا اینکه اطلاعات را از راه دور به صورت وایرلس برای پزشک و یا بیمارستان مربوطه ارسال می گردد تا وضعیت کودک مورد بررسی قرار بگیرد. پزشک نیز پس از دریافت این اطلاعات، توصیه های به والدین می کند و یا اینکه در صورت نیاز کودک را بستری می کند. این گوشی تا کنون در چند بیمارستان مورد استفاده قرار گرفته و چند سرمایه گذار نیز برای تولید انبوده آن اعلام آمادگی کرده اند.


تعداد بازدید : 902

نظرتان در مورد این وبلاگ چیست؟

Skip Navigation Links صفحه اصلی > وبلاگ موسسه ترجمه البرز > فناوری و نوآوری > کنترل آسم کودکان به کمک فناوری
ثبت سفارش جدید