Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات /

کاربرد مدیریت دانش در سازمان های دولتی

مدیریت دانش

کاربرد مدیریت دانش در سازمان های دولتی

طی دهه های اخیر و با ورود فناوری اطلاعات به سازمان ها، داده های بسیار زیادی از فرایندهای مربوط به سازمان ها جمع آوری شده است. از پردازش این داده ها اطلاعات بسیار زیادی به دست می آید که به پیشبرد اهداف سازمان کمک می کند. از پردازش و تحلیل اطلاعات می توان به بهبود دانش و کسب دانش جدید نائل شد. بحث مدیریت دانش به نحوه ارتقاء دانش و کسب دانش جدید از اطلاعات و داده های سازماند می پردازد. در این تحقیق آماده به کاربرد مدیریت دانش در سازمان های دولتی پرداخته ایم. تحقیق آماده مدیریت دانش به صورت فایل word و رایگان در این قسمت از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز قابل دانلود است.

تغييرات سريع در دنياي امروز، سازمانها را با چالشهاي مختلفي روبرو كرده است؛ اما در اين ميان سازمانهايي موفق هستند كه به كمك ابزارهاي مديريتي و فناوريهاي نوين، از فرصتهاي ايجادشده به نفع خود استفاده كنند. مدیریت دانش يكي از اين ابزارهاست. مدیریت دانش فرايند ايجاد ارزش از داراييهاي نامرئي سازمان (سرمايه انساني است). بخش خصوصي اولين قدمها را در زمينه پياده سازي مدیریت دانش برداشته است اما دولت با يك قدم فاصله به دنبال بخش خصوصي در حركت است. باتوجه به اهميت مدیریت دانش و كاربرد آن در بخش خصوصي و كسب نتايج مطلوب، اين سوال مطرح مي شود كه آيا مدیریت دانش در بخش دولتي كاربرد دارد يا نه؟

 

مدیریت دانش به عنوان يك رشته علمي هنوز دوران طفوليت خود را سپري مي كند (به ويژه در بخش دولتي) از اين رو هنوز مسائل ناشناخته بسياري در اين زمينه وجود دارد. هرچند دولتها كم كم به اهميت مدیریت دانش در بخش دولتي پي برده اند اما هنوز راه زيادي براي عملياتي كردن آن وجود دارد. بخش دولتي خود بايد به صورت آگاهانه وارد اين مقوله شده و به صورت پيشگيرانه عمل كند تا از اين موقعيت و فرصت حداكثر استفاده را ببرد. مسلماً تا چندسال آينده مقوله دانش به عنوان جزء لاينفك تمامي مجموعه هاي سازماني در بخش دولتي خواهد شد و سازمانهايي در اين زمينه موفق خواهند بود كه زيرساختهاي لازم براي پياده سازي آن را فراهم كرده و چارچوب مناسب آن را طراحي كنند. در اين زمينه مي توان از تجارب كشورهاي پيشرو نيز الگو گرفت.


عنوان مقاله فارسی

کاربرد مدیریت دانش در سازمان های دولتی

تعداد صفحات فارسی
20
کد محصول
1002075
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
15 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی صنايع را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-09-27
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید