Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی پزشکی /

بررسي تغييرات سطح سيليكون رابر با پلاسما

سیلیکون رابر - پلاسما

  سیلیکون و پلی دی متیل سیلوکسان  

الاستومرهاي سيليكون در برابر اشعه ماوراي بنفش UV ، ازن، باكتريها و قارچ ها ، مادون قرمز و گاما مقاوم بوده و شفافيت و در عين حال قابليت رنگ پذيري و شكل گيري در مقاطع و ابعاد گوناگون دارند. همچنين در مقايسه با لاستيك ها طول عمر بسيار زيادي داشته و باعث صرفه جويي در هزينه هاي تعميرات و نگهداري مي شوند. 

محققین به این نتیجه رسیده اند که رزین های سیلیکونی عواملی مهم جهت آب گریز کردن هستند. شباهت بسیار زیاد ساختار بین رزین سیلیکون شده و کواتز طبیعی ، عامل مهم و موثر جهت محافظت و برتری ویژه این مواد در برابر نفوذ آب است که باعث شده دوام و پایداری آن در بکارگیری در مصالح اساس سیلیکاتی بیشتر باشد. این مواد در برابر آب بسیار دافع بوده و در برابر خیلی از مواد شیمیایی و فیزیکی مقاومت بالایی دارند بیش از 4 دهه است که اورگانوسیلیکون ها و ترکیبات آنها به عنوان یکی از بهترین مواد آب گریز شناخته شده اند. 

کاربرد های پزشکی: با استفاده از پلی اترها به عنوان پلی ال، در سنتز پلی یورتان می توان کاشتنی های طولانی مدت تهیه نمود، این پلیمر به دلیل سازگاری بیومتریال های ساخته شده از آن با بدن انسان و داشتن بار منفی، آب گریزی، مورفولوژی مناسب (از جهت صافی سطح)، سازگاری با مواد زیست تخریب پذیر، خونسازگاری بالایی دارند و این امر سبب استفاده گسترده آنها در صنایع پزشکی شده است که از مهم ترین کاربردهای آن می توان به قلب مصنوعی، کلیه مصنوعی، ریه مصنوعی، هموپرفیوژن، لوزالمعده مصنوعی، فیلترهای خونی، عروق مصنوعی، بای پس سرخرگ ها یا سیاهرگ ‌ها، بطن مصنوعی قلب، بالن های داخلی آئورت و آنژیوپلاستی، کاشتنی های دندان و لثه، حل مشکل بیماری های ادراری، ترمیم زخم، رساندن یا خارج كردن مایعات، نمایش فشار عروق، مسدود کردن عروق، جراحی عروق آئورت و كرونری، دریچه های قلب مصنوعی، غشاهای همودیالیز، سیستم های نوین رهایش دارو كاربرد دارند.
همچنین می توان آن را برای ساخت کانال هدایت بازسازی عصب، ساختارهای قلبی ـ عروقی، بازسازی غضروف مفصل و مینیسک زانو، برای تعویض و جایگزینی استخوان اسفنجی و برای ترمیم پوست به كار برد.
 

دانشجویان رشته مواد و مهندسی پزشکی می توانند در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز این تحقیق آماده را دانلود نماید.


عنوان مقاله فارسی

بررسي تغييرات سطح سيليكون رابر با پلاسما

تعداد صفحات فارسی
23
کد محصول
1001709
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی پليمر , مهندسی پزشکی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 572000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پليمر در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید