Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

مبانی انگل شناسی

مبانی انگل شناسی

 مبانی انگل شناسی

نماتودها: فیلاروئیده، کرمهای رشته‌ای

دی لی و بلاکستر، فیلاریده و آنکوسرسیده را در فوق خانواده‌ی فیلاریده از زیر راسته‌ی اسپیرورومورفا جای دادند. فیلاروئیدها انگلهای بافت هم بند هستند. تمام گونه‌ها آنتروپودها را به عنوان میزبانان واسطه کار می‌گیرند، و اکثر آنها J3S را با نیش خود به درون پوست می‌ریزند (شکل 29.1). آنها انگل تمام طبقات  مهره داران به جز ماهی هستند. به صورت کلی، آنها کرمهای نازکی با لبه‌های تحلیل رفته و کپسول دهانی می‌باشند. بیشتر انگلهای حیوانات وحشی، به خصوص برای پرندگان هستند، اما چند مورد از این موجودات، بیمار انسانها و حیوانات خانگی مهم هستند. عمده‌ی اینها متعلق به خانواده‌ی بزرگ انکوسرسیده هستند.

25 سال است فهمیده شده است که نماتودهای رشته‌ای می‌توانند با باکتریهای داخل سلولی و باکتریهای ریکتزیایی الوده شوند. باکتری‌های ظهور یافته در کرمهای زیر پوستی، در سلولهای جنسی زنان و نوجوانان در حال رشد یافت می‌شوند، و از طریق تخمدان منتقل می‌گردند. طی سالهای اخیر، ما به شناخت نقش حساسی که این باکتریها در بقا، تولید مثل و بیماریزایی این کرمهای رشته ای دارند، رسیده‌ایم. اعضای جنس وولباچیا، با گونه‌های وولباچیا که در واقع حداقل 20% از تمام حشرات می‌باشند، مرتبط است. متفاوت از عفونت حشرات با وولباچیا، به هر شکل، آلوده شدن کرمها با این باکتریها برای ادامه زندگی سالم و تکثیری مناسب در میزبانان نماتودی خودشان، ضروری می‌باشد. این ارتباط همزیستی بین دو موجود، دلالتی بر دوره‌ی طولانی تکامل همزمان نماتودها با باکتریهای آنان مثل آکانتوچیلونماویته، می‌باشد، وولباچیا نیست. مطالعات مولکولی نشان می دهند که آ. ویته همزیستان خود را پیش از آنکه آنها ضروری شودند یا پیش از تملک وولباچیا از دیگر کرمهای رشته‌ای جدا شده است. ما در میانکنش‌ها با وولباچیا که شناخته شده هستند، در بحثهایی در ادامه را در مورد آن انجام خواهیم داد.

خانواده‌ی اونکوسرسیده

اعضای خانواده‌ی اونکوسرسیده در بافتهای دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران زندگی می‌کنند. بیشتر اینها از نظر اهمیت اقتصادی و پزشکی نا شناخته شده هستند، در حالیکه چندین دلیل غم انگیزترین، هولناک ترین ناتوانی‌های امروز جهان هستند. از اینها، گونه‌های ووچرریا، بروگیا، اونکوسرا و لوآ در بعضی از جزئیات مورد توجه قرار خواهند گرفت. و به دیگر نه‌ها نیز اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت....


عنوان مقاله فارسی

مبانی انگل شناسی

تعداد صفحات فارسی
48
کد محصول
1001612
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده زيست شناسی را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-05
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید