Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده پرستاری /

دوره خواب و اضافه وزن/چاقی در کودکان: مفهومی برای پرستاری اطفال

پرستاری اطفال، چاقی در کودکان

هــــدف: هدف از این مطالعه، مروری بر شواهد 5 سال اخیری (2011-2006) می­باشد که ارتباط بین دوره خواب کودکان و اضافه وزن/چاقی کودکی را مورد بررسی قرار داده­اند.

نتـــایج: در بین 25 تحقیقی که از پایگاه­های داده­ای PubMed و Web of Knowledge بدست آمد، همگی ارتباط معنا­داری بین دوره خوابی کوتاه و اضافه وزن/چاقی در کودکان را نشان دادند. مطالعات انجام شده بر­روی طیف وسیعی از جمعیت کودکان، روش­شناسی، و عوامل بالقوه دخیل را آشکار ساخت.

مفاهیم عملی: دوره خواب کودکان احتمالاً یک عامل خطری متغیر در ممانعت از چاقی می­باشد. با توجه به اهمیت داشتن خواب کافی، علاوه بر شناسایی و ارزیابی عادتهای خواب بیماران، پرستاران بعنوان آموزش­دهندگان، نیز نقش مهمی ایفا می­کنند.

کلمات کلیدی: چاقی، اضافه وزن، کودکی، خواب، کمبود خواب، دوره خواب

1-مقدمه

اگرچه چاقی مشکل بسیاری از کشور­های با درآمد بالا بوده است، اما امروزه به مشکل عمومی سلامت در کل جهان تبدیل شده است. بویژه آنکه میزان چاقی و افزایش وزن در کودکان نیز افزایش یافته است. در سه دهة گذشته، چاقی در جهان چندین برابر شده و تخمین زده شده که 43 میلیون کودک زیر 5 سال، اضافه وزن دارند (سازمان سلامت جهانی [WHO]،2010). افزایش شیوع چاقی در کودکان، با افزایش عوامل مرتبط با چاقی، نظیر ایست تنفسی در خواب (OSA)، دیابت، و بیماریهای قلبی عروقی دوران کودکی همراه می­باشد. بنابراین، ممانعت از چاقی در دوران کودکی، تلاش مهمی در حفظ سلامت عمومی محسوب می­شود و اهداف مرتبط با سلامتی، نظیر، تغذیه، الگو­های تغذیه­ای، و فعالیت فیزیکی، مهمترین کانونهای اقدامات مراقبتی پیشگیرانه می­باشند. اخیراً، خواب بعنوان عامل خطر احتمالی اصلی در کودکان بسیار مورد توجه قرار گرفته است...


عنوان مقاله فارسی

دوره خواب و اضافه وزن/چاقی در کودکان: مفهومی برای پرستاری اطفال

تعداد صفحات فارسی
18
کد محصول
1001598
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
28 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده پرستاری را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-04
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پرستاری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
با سلام تحقیق: دوره خواب و اضافه وزن/چاقی در کودکان: مفهومی برای پرستاری اطفال قابل دانلود نیست اگر امکان دارد برایم ارسال نمایید .با تشکر

پاسخ ها به این پیام

مدیر سایت 20:37:04 1393/08/02
سلام. مشکلی برای دانلود فایل وجود ندارد. ابتدا ایمیل خود را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس روی لینک"دانلود رایگان از لینک مستقیم" کلیک بفرمایید. موفق باشید.

ثبت سفارش جدید