Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده شيمی /

مدلسازی دینامیکی جعبه سیاه پیل سوختی SOFC با استفاده از روش‌های هوشمند

مدل‌سازي جعبه سياه پيل سوختي

در این مقاله با استفاده از الگوریتم پیشنهادی، مدلسازی هوشمند پیل سوختی با الکترولیت اکسید جامد (SOFC) انجام شده است؛ سپس نتایج با مدل ریاضیاتی دقیقی مقایسه گردیده است. نتایج شبیه سازی‌ها نشان داده‌اند که مدل SVM جواب بهتری نسبت به ANN دارد. در ضمن این مدل مي‌تواند به خوبی جایگزین مدل‌های متداول ریاضیاتی برای مطالعات دینامیکی و استاتیکی گردد.

1- مدل‌های دینامیکی جعبه سیاه پیل سوختی SOFC با استفاده از روش‌های هوشمند ماشین‌های بردار پشتیبان و شبکه‌های عصبی مصنوعی، مي‌توانند جایگزین مناسبی برای مدل‌های متداول ریاضیاتی باشند. روش‌های هوشمند مي‌توانند بدون نیاز به پارامترها و معادلات پیل‌های سوختی مدل دقیقی برای آن‌ها ارایه دهند. در ضمن، این مدل‌ها به حافظه کمتری در مقایسه با مدل‌های ریاضیاتی برای مطالعات دینامیکی، زمان حقیقی، استاتیک و ... نیاز دارند. در عین حال، مدل بر پایه SVM نسبت به ANN دقیقیتر بوده و خطای کمتری دارد و لذا بیشتر مورد توصیه مي‌باشد.

 

2- نکته‌ي مهم در مدلسازی دینامیکی به کمک روش‌های هوشمند، فراهم کردن داده‌های مناسب دینامیکی برای آموزش است که بتواند خواص دینامیکی سیستم را به خوبی به روش هوشمند آموزش دهد. در این پایان نامه نشان داده شده است که به کمک سیگنال PRBS مي‌توان داده‌های مناسبی برای آموزش تولید کرد، و مدل دینامیکی دقیقی را استخراج نمود.

3- دو روش SVM و ANN به خوبی مي‌توانند جهت مدلسازی‌های غیر خطی و چند متغیره سیستم (مثل مدلسازی پیل‌های سوختی) به کار روند. روش SVM در مقایسه با روش ANN به دلیل ویژگی‌های بحث شده در باره آن، خطای پیش بینی کمتری دارد.

4- به کمک درخت تصمیم گیری مي‌توان ویژگی‌های مناسبی برای آموزش شبکه‌های هوشمند را انتخاب کرد. به عبارت دیگر درخت تصمیم گیری داده‌های ورودی برای آموزش را به بهترین نحو کاهش مي‌دهد


عنوان مقاله فارسی

مدلسازی دینامیکی جعبه سیاه پیل سوختی SOFC با استفاده از روش‌های هوشمند

تعداد صفحات فارسی
16
کد محصول
1001258
قیمت بر حسب ریال
797,500
نوع فایل های ضمیمه
word
حجم فایل
220 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 797500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید