Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

مقدمه ای بر UML و مدل سازی بصری

تحقیق آماده، مدل سازی بصری، UML، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر

 

در متد شي گرايي (0.0) برنامه به قطعات بسيار كوچك يا آبجكت هايي تقسيم مي‌شود كه تا اندازه اي مستقل از يكديگرند مانند ساختماني از بلوك ها.

 
در اولين گام تعدادي آبجكت هاي اساسي (انوع مختلف بلوك ها) را بسازيد يا به دست آزمايشي آوريد. اولين باري كه شما اين بلوك هاي ساختماني را داريد, مي‌توانيد آنها را كنار هم گذاشته تا قصرتان را بسازيد. به محض اينكه تعدادي آبجكت هاي اساسي در دنياي كامپيوتر ساختيد يا به دست آوريد مي‌توانيد به سادگي آنها را كنار هم بگذاريد تا برنامه هاي جديد را ايجاد نماييد. يكي از امتيازات اساسي متد شي گرايي اين است كه مي‌توانيد يك بار component (اجزا) را ساخته و بارها و بارها از آنها استفاده كنيد. درست مانند زماني كه مي‌توانيد يك بلاك ساختماني را در يك قصر, يك خانه يا يك سفيد فضايي دوباره استفاده كنيد, مي‌توانيد از يك قطعه طرح يا كد شي گرايي در يك سيستم حسابداري, يك سيستم بازرگاني يا يك سيستم پردازش سفارش استفاده مجدد نماييد.
تفاوت شي گرايي با روش سنتي: در روش سنتي, روش توسعه به همراه اطلاعاتي كه سيستم نگهداري خواهد كرد به خودتان وابسته است. در اين روش پايگاه داده بر اساس نيازهاي اطلاعاتي كار بران طراحي مي‌كنيم و صفحاتي تهيه مي‌كنيم تا اطلاعات را بگيرد, و گزارشاتي را چاپ مي‌كنيم تا اطلاعات را براي كاربر نمايش دهد. يعني بر روي اطلاعات متمركز مي‌شويم و كم توجه مي‌كنيم كه چه كاري با اين اطلاعات انجام شده است يا رفتار سيستم چگونه است. اين روش data- centric (مبتني بر داده) ناميده شده است. مدلسازي data- centric مخصوص طراحي پايگاه داده و گرفتن اطلاعات خيلي سهم مي‌باشد, اما انتخاب اين روش در زمان طراحي برنامه هاي تجاري با مشكلاتي همراه است. يك چالش بزرگ اين است كه در خواهشهاي سيستم چندين بار تغيير خواهند كرد.

case شامل تمام آن چيزهايي است كه درون سيستم قرار دارد. عامل شامل تمام آن چيزهايي است كه خارج از سيستم قرار دارد.

نمودار use case برخي از use case هاي موجود در سيستم مورد نظر شما برخي از عامل هاي موجود در سيستم شما و رابطه هاي بين تمامي اينها را مشخص مي كند. Use case عمليات سطح بالايي است كه سيستم مهيا مي كند عامل هر چيز و يا هر كسي است كه بر سيستمي كه در حال ساخت است اثر مي گذارد.

 

يكي از مزيت هاي بزرگ نمودارهاي Use case تبادل اطلاعات است. مراجعه كنندگان شما مي توانند به اين نمودارها نگاه كرده و اطلاعات وسيعي را بدست آورند. با نگاه به نمودار Use case خواهند فهميد كه چه عملياتي در سيستم انجام مي شود. با نگاه به عامل ها خواهند فهميد كه چه كسي بر سيستم كنش دارند. با نگاه به مجموعه Use case و عامل مي فهمند كه چه محدوده اي از پروژه انجام خواهد شد. بنابر اين كمكي به آنها خواهد بود تا از هر عمليات از قلم افتاده اي يك ذهنيت اوليه داشته باشند.

 

 گروه ترجمه تخصصی البرز مباحث مربوط به Use  Case، Activity Diagram, Class Diagram, Collabration Diagram, Sequence Diagram  را در این تحقیق گنجاده است.


عنوان مقاله فارسی

مقدمه ای بر UML و مدل سازی بصری

تعداد صفحات فارسی
100
کد محصول
1000530
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-01-11
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید