Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی /

عنوان ترجمه شده مقاله: روش رسوبگیری بخار شیمیایی فلز آلی برای سنتز نانوسیم های GaN با سطح مقطع های مثلثی

ترجمه مقاله درباره سنتز نانوسیم های GaN، آماده دانلود است. ما در اینجا برای نخستین بار تولید نانوسیم GaN با کیفیت بالا با استفاده از یک فرآیند MOCVD را گزارش می کنیم.

چکیده

نانوسیم های نیترید گالیوم با کیفیت بالا از طریق رسوب گیری بخار شیمیایی فلز آلی برای نخستین بار سنتز شده اند. پوشش بستری عالی برای سیم های تهیه شده روی زیرلایه های یاقوت کبود صفحه a، صفحه c و سیلیکون مشاهده شد. سیم ها از طریق مکاینزم بخار – مایع – جامد با اغازکننده های رشد از جنس طلا، آهن و نیکل شکل یافتند و پهنای آنها 15-200 nm بود. TEM نشان داد که سیم ها تک کریستالی بوده و اغلب در جهت [210]  یا  [110] قرار داشتند. رشد سیم های در راستای [210] دارای سطح مقطع های مثلثی شکل بود. اندازه گیری های ترابردی ثابت کرد که سیم ها از نوع n و تحرک الکترون برابر حدود 65 cm2/V.s بود. اندازه گیری نورتابی نشر لبه باند را در 3.35 eV (at 5 K) همراه با عدم نشر قابل توجه در محدوده کم انرژی ناشی از نقوص ناخالصی را ثابت کرد.

1-مقدمه 

نانوساختارهای نیمرسانای یک بعدی تک کریستالی توجه بسیاری را بعنوان بلوک های سازنده نانوفناوری آینده به خود جلب کرده اند. نیترید گالیوم یک نیمرسانای قوی با گاف انرژی پهن است. به دلیل نقطه ذوب بالا، تحرک حامل زیاد و میدان شکست الکتریکی زیاد، این عنصر یک کاندید خوب برای استفاده در دستگاه های اپتوالکترونیکی توان بالا و بازده بالا به شمار می رود.  نانوتیوب ها و نانوسیم های نیترید گالیوم نوید تحقق نانودستگاه های بیولوژیکی و فوتونیکی نظیر دیودهای گسیلنده نور آبی (LEDs)، نانولیزرهای فرابنفش با طول موج کوتاه و سنسورهای بیوشیمیایی نانوسیالی را می دهند.

در واقع همه طرح های سنتزی گزارش شده برای نانوسیم های مبتنی بر GaN تا امروز از ساییدگی لیزری، انتقال بخار شیمیایی یا اپیتکسی بخار هیدرید استفاده کرده اند. اغلب این فرآیندها از فلز Ga بعنوان منبع بخار دمای بالا استفاده می کنند. فلزاتی نظیر Ni, Fe,  و  Au بعنوان اغاز کننده برای رشد نانوسیم بخار – مایع – جامد (VLS) استفاده کرده اند گرچه VLS خودکاتالیست یا یک فرآیند بخار – جامد مستقیم نیز می تواند نانوسیم ها در این سیستم را تولید نماید استفاده از یک منبع Ga جامد گرچه از نظر تکنیکی ساده است ولی اغلب به فشار بخار غیرثابت و ناپیوسته می انجامد و پیاده سازی ان در یک راکتور جریان پیوسته دشوار است. با اینکه رشد فیلم های نازک GaN اغلب از فرآیند رسوبگیری بخار شیمیایی فلز آلی (MOCVD) بهره می گیرد، تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر رشد VLS نانوسیم های GaN با استفاده از MOCVD وجود نداشته است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " روش رسوبگیری بخار شیمیایی فلز آلی برای سنتز نانوسیم های GaN با سطح مقطع های مثلثی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش رسوبگیری بخار شیمیایی فلز آلی برای سنتز نانوسیم های GaN با سطح مقطع های مثلثی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
NANO LETTERS
سال انتشار
2003
کد محصول
1000168
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , نانوفناوری , شيمی , مهندسی مواد و متالوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



GaN Nanowires with Triangular Cross Sections

تاریخ انتشار در سایت: 2013-10-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید