Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم جغرافيايی " با موضوع " سیستم های تصمیم یار مکانی: در طول سه دهه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سیستم های تصمیم یار مکانی: در طول سه دهه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2019
کد محصول
1014576
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
43
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این تحقیق از رویکرد کتاب­سنجی برای بررسی رشد و تغییرات در حوزه سیستم ­های تصمیم یار مکانی (SDSS) در طول سه دهه گذشته، استفاده می­کند. پایگاه ­های کتاب ­شناسی همچون وب او ساینس (WOS) و اسکوپوس، اطلاعات ارزشمندی در خصوص رشته ­های علمی ارائه می­کنند چون هم حاوی مقالات منتشر شده و هم مقالاتی که به آنها استناد شده، هستند. مقالات منتشر شده، و طبقه­ بندی رشته­ ای که در آن منتشر شده ­اند، نشان دهنده تغییر توازن رشته­ ای در سیستم­ های تصمیم یار مکانی هستند، ضمن اینکه لینک­های استنادی این مقالات، ساختار روشنفکرانه این حوزه را نشان می­دهد. تجزیه و تحلیل نشان می­دهد که باوجود ارتباطات مفهومی ناشی از سیستم­ های تصمیم یار، حوزه سیستم­ های تصمیم یار مکانی تا حد زیادی بطور مستقل از سیستم ­های تصمیم یار توسعه پیدا کرده ­اند، بطوری­که تعامل کمی مابین آنها وجود دارد. این موضوع، با توجه به رشد اهمیت برنامه ­های مکانی در سیستم ­های تصمیم یار و همپوشانی علاقه در تجزیه و تحلیل­ های کسب و کار و تجزیه و تحلیل­ های مکانی- زمانی داده­ های بزرگ، تعجب­ برانگیز است. این مقاله در مورد علاقه بیشتر به پیشرفت در زمینه سیستم­ های تصمیم یار مکانی در حوزه سیستم ­های تصمیم یار، از جمله پاسخ اضطراری سیستم ­های تصمیم یار مکانی و مشارکت عمومی سیستم ­های تصمیم یار مکانی، به عنوان دو شکل سیستم تصمیم یار مکانی که از سیستم تصمیم یار بسط یافته ­اند، بحث می­ کند.

 

1- مقدمه

1-1. سیستم­ های تصمیم یار مکانی

داده­ های مکانی، داده­ های مربوط به محل، مکانی بر روی زمین، هستند. تصمیم­ گیری مکانی از روابط جغرافیایی در درون این داده ­ها برای تصمیم ­گیری بهره می­ گیرد....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم جغرافيايی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم جغرافيايی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Geographic Information Systems
Spatial Decision Support Systems

ثبت سفارش جدید