Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " ژئوشیمی زیست محیطی آب های تقریباً خنثی و کانی شناسی روی و سرب در معدن روی غیرسولفیدی انگوران، شمال غرب ایران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ژئوشیمی زیست محیطی آب های تقریباً خنثی و کانی شناسی روی و سرب در معدن روی غیرسولفیدی انگوران، شمال غرب ایران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Geochemical Exploration
سال انتشار
2018
کد محصول
1014172
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
10 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف این مطالعه بررسی ژئوشیمی یون­های اصلی، عناصر ردیاب و عناصر نادر خاکی در نزدیکی معدن روی-سرب انگوران است. مدلسازی ترمودینامیک و شاخص ­های اشباع با استفاده از PHREEQC محاسبه شدند. نمونه ­های آب فرآوری و پسماندهای کارخانه­ ی فرآوری کالسیمین تقریباً خنثی (pH=8/5-9/7) بودند و غلظت­ های بالای SO4 (1179-15000 میلی‌گرم بر لیتر)، روی تا 529/18 میلی­گرم بر لیتر، سرب تا 1780 میکروگرم بر لیتر، آرسنیک تا 465 میکروگرم بر لیتر و کادمیوم تا 230 میکروگرم بر لیتر داشتند. آب معدن انگوران خنثی-قلیایی (pH=6/7-25/8) با غلظت­های پایین SO4 (21-87 میلی­گرم بر لیتر)، غلظت بالای روی تا 27 میلی­گرم بر لیتر، سرب تا 3/586 میکروگرم بر لیتر و کادمیوم تا 33 میکروگرم بر لیتر بود. جریان آب خارج از ورودی معدن انگوران خنثی-قلیایی (pH=5/7-05/8) با محتوی SO4 متغیر (30-2294 میلی­گرم بر لیتر)، محتوی روی تا 8 میلی­گرم بر لیتر، سرب تا 123 میکروگرم بر لیتر و آرسنیک تا 4/35 میکروگرم بر لیتر بود. غلظت عناصر آرسنیک، سرب، کادمیوم، نیکل و روی در آب­ های کارخانه بالاتر از حدود انتشار USEPA بودند. به ­طور کلی، تیپ­های آب در کارخانه و معدن به ترتیب در محدوده ­ی Zn-SO4, Na+K-SO4 تا Ca-HCO3 بودند. الگوهای نرمال­شده­ ی ترکیب شیل آمریکای شمالی (NASC) معدن و نمونه­ های آب چشمه غنی­شدگی متوسط عناصر نادر خاکی (MREE) و غنی­شدگی بالای عناصر نادر خاکی (HREE) را نشان داد. سمی­ترین عناصر شامل سرب، کادمیوم، نیکل و روی در آب کارخانه به ­شکل کاتیونی پیش­بینی شدند. پیش­بینی بیشتر نشان داد که اسمیت زونیت (ZnCO3)، هیدروزینسیت Zn5(OH)6(CO3)2، همی‌مورفیت Zn4Si2O7(OH)2 و بودانیت (PbFe3(AsO4)(SO4)(OH)6) در برخی نمونه ­های آب فوق اشباع بودند.

1-مقدمه

زهاب اسیدی معدن (AMD) یک مسئله­ ی زیست­ محیطی جدی در معدنکاری فلزات است. ماهیت اسیدی و محتوای بالای فلزات و شبه­ فلزات در مطالعات کاهش زهاب اسیدی معدن بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. با این حال، زهاب­ های خنثی تا قلیایی ممکن است حاوی مقادیر بالایی عناصر سمی باشند که اثرات زیان­ باری بر گیاهان و جانوران و انسان­ها دارند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید