Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تجربه انگ اجتماعی و تبعیض در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در هندوستان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تجربه انگ اجتماعی و تبعیض در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در هندوستان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Social Science & Medicine
سال انتشار
2014
کد محصول
1013776
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
914 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

انگ اجتماعی بر مشکلات ناشی از اسکیزوفرنی می افزاید، با این حال تا کنون تجارب ذهنی افرادی که به صورت مستقیم در جوامع فقیر و نیمه فقیر تحت تاثیر این پدیده قرار می گیرند، بررسی نشده است. هدف مطالعه حاضر توصیف تجربه انگ بیماری روانی و تبعیض در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در سه منطقه از هندوستان و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر تبعیض منفی می باشد. در این مطالعه از مجموعه ای از روش های مختلف استفاده شده است. روش پژوهش نیز از نوع گمارش تصادفی و کنترل شده است. در بازه زمانی نوامبر 2009 تا اکتبر 2010 داده های مربوط به چهار بعد مختلف تجربه انگ بیماری روانی در مبتلایان به اسکیزوفرنی و همچنین سایر متغیرهای بالینی از طریق 282 فرد PLSو 282 مراقب گردآوری شده و به روش رگرسیون چند متغیره تحلیل شد. افزون بر این، با مبتلایان به اسکیزوفرنی و مراقبان آنها (هر کدام 36 نفر) مصاحبه شده و نتایج آن به روش تحلیل موضوعی تجزیه و تحلیل شد. یافته های کمّی نشان می دهد تجربه تبعیض منفی (42درصد) در مقایسه با انواع درونی شده تجربه انگ بیماری روانی نظیر احساس بیگانگی (79 درصد) کمتر گزارش شده است که این میزان بسیار کمتر از نتایج سایر مطالعات مشابه می باشد. تجربه تبعیض منفی به صورت مستقل توسط سطوح بالایی از نشانه های مثبت اسکیزوفرنی، سطوح پایین نشانه های منفی اسکیزوفرنی، دانش بالای مراقب در مورد نشانه شناسی، سن پایین PLS و فقدان منبع آب اشامیدنی سالم در خانه قابل پیش بینی می باشد. یافته های کیفی نشان می دهد انگ بیماری روانی بر مهمترین مسائل زندگی افراد PLS تاثیرگذار می باشد که سه مورد از مهمترین عواملی که بر روی این افراد تاثیرگذار می باشد، شامل "واکنش منفی"، "نگرش منفی" و "کاهش توانایی جهت تامین انتظارات نقش" می باشد. یافته های پژوهشی تلویحات ضمنی در مورد مفهوم پردازی و سنجش انگ بیماری روانی داشته و بر اهمیت مداخلات روانی اجتماعی جهت حمایت از افرادی که با تجربه تلخ تبعیض اجتماعی روبرو هستند، تاکید می کنند. همچنین نتایج این مطالعه به اهمیت بررسی انگ عمومی و ایجاد تغییرات اساسی در ساختار اجتماعی و سیاسی تاکید می کنند.

1-مقدمه

انگ بیماری روانی نقش بسزایی در وخامت مشکلات ناشی از اسکیزوفرنی دارد. بررسی افراد مبتلا به بیماری روانی حاکی از آن است که تاثیر انگ بیماری روانی به مراتب شدید تر و وخیم تر خود بیماری است (Thornicroft, 2006). واژه انگ یا برچسب به ارزیابی اجتماعی فرد  (Thara and Srinivasan, 2000, p.135) به سبب ویژگی های ناپسند  (Goffman , 1963, p.3) اشاره دارد که می توان آن را به صورت مجموعه مشکلات سوء استفاده، پیش داوری و تبعیض مفهوم پردازی کرد (Thornicroft, 2006; p.182). تبعیض در اکثر حوزه های زندگی افراد، شامل روابط شخصی، آموزش و کار دارای تاثیر سوء می باشد....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Discrimination
Mental illness
Schizophrenia

ثبت سفارش جدید