Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,540,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم تربيتی " با موضوع " تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس متوسطه در ایالت کوارای نیجریه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس متوسطه در ایالت کوارای نیجریه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Library Philosophy and Practice
سال انتشار
2018
کد محصول
1013508
تعداد صفحات انگليسی
40
تعداد صفحات فارسی
43
قیمت بر حسب ریال
1,540,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

کتابخانه به عنوان یک ورودی مهم برای اجرای برنامه‌های مدارس در نظر گرفته می‌شود. این پژوهش در پرتو گفته بالا به بررسی تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس متوسطه پرداخته است. از روش‌های غیراحتمالی (شیوه‌های نمونه برداری طبقه بندی شده، هدفمند و آسان) برای انتخاب ۲۰ مدرسه و مدیران آن از سه حوزه انتخابیه سناتورها در ایالت کوارا استفاده شد. در طرح تحقیق به کار گرفته شده، از ترکیب مصاحبه و چک لیست مشاهده‌ای برای گردآوری داده‌های مرتبط با پژوهش استفاده شده است . نرم افزار ان‌ویوو (نسخه ۱۰) برای تحلیل داده‌های گردآوری شده به کار گرفته شد. طبق یافته‌های مطالعه، خدمات کتابخانه‌‌ای تاثیر مثبتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. به علاوه این یافته‌ها نشان دادند که مدارس، فاقد تاسیسات و مطالب کتابخانه‌ای مناسب هستند و ضمناً پرسنل کتابخانه‌های مدارس یا اصلاً آموزش ندیده‌اند و یا آموزش مناسب ندیده‌اند. طبق این پژوهش توصیه می‌شود که دولت در همه سطوح (فدرال، ایالتی و محلی) در همکاری با سایر ذی‌نفعان آموزشی به ساخت کتابخانه‌های مدرن در مدارس متوسطه دولتی بپردازد و آنها را به تمام تجهیزات کتابخانه‌ای لازم مجهز سازد و در عین حال مدارس متوسطه خصوصی نیز باید به این کار وادار شوند. سرانجام، اقدام جمعی از سوی افراد و سازمان‌های غیردولتی (NGOها) لازم است تا در توسعه کتابخانه‌های مدارس در این ایالت سهمی داشته باشند.

1-مقدمه

مدرسه به عنوان محل وقوع یادگیری لحاظ می‌شود. خدمات کتابخانه یکی از خدمات ضروری در سیستم مدرسه (ابتدایی، متوسطه و ثالث) است. وجود کتابخانه در مدرسه به تسهیل اجرای برنامه‌های آموزشی کمک می‌کند تا اهداف و آرمانهای آموزشی دست یافتنی شوند (آنیاوو، اوبیچر و اوسایوتا، 2013؛ آریند، 2010؛ لنس و هوفشیر، 2012؛ اوات و اوراها، 2013). به گفته‌ی بانک جهانی (2008)، دسترسی به کتابخانه‌ی کارآمد در مدرسه، فرصت‌های مطالعه‌ی جانبی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد، در نتیجه دانش، مهارت‌های نگارش، خواندن و بیان صریح آنها هم تقویت می‌شود. به گفته‌ی فاکوموگیون، بادا و اومیولا (2012) با داشتن برنامه‌ی درسی پویا، کتابخانه می‌تواند از دانش آموزان و معلمان مدرسه حمایت کند چون آنها را از پیشرفت‌های جدید آموزشی آگاه می‌کند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم تربيتی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید