Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اجتماعی " با موضوع " سرمایه‌ی اجتماعی خانواده و گرفتاری در بزهکاری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سرمایه‌ی اجتماعی خانواده و گرفتاری در بزهکاری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Criminal Justice
سال انتشار
2001
کد محصول
1012825
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
142 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تحقیقات زیادی تربیت والدین را از علل بزهکاری بیان می‌نمایند. ما به سراغ دیدگاه سرمایه‌ی اجتماعی کلمن ]کلمن، جِی. اس. (1990)، مبانی نظریه‌ی اجتماعی، کمبریج، MA: انتشارات دانشگاه هاروارد[ رفتیم تا فرضیه‌هایی را تست نماییم که "سرمایه‌گذاری" خانواده‌ها بر روی جوانان را به تولید سرمایه‌ی شخصی و اجتماعی ربط می‌دهد که، به نوبه‌ی خود، سوءرفتار را مهار می‌نماید. با استفاده از نظرسنجی مشهور با عنوان نظرسنجی ملی جوانان (NYS)، ما دریافتیم که سرمایه‌ی اجتماعی خانواده نوعی از سرمایه‌ی اجتماعی و شخصی که توسط کلمن مطرح شده است را تولید می‌نماید، بزهکاری را در گذر زمان کاهش می‌دهد، اثرات سوءرفتار را تعدیل می‌نماید، و با اثرات مثبت عمومی در طول عمر ارتباط دارد. کاربردهای مرتبط با دیدگاه سرمایه‌ی اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

1-مقدمه

دیدگاه سرمایه‌ی اجتماعی به عنوان یک مسیر مهم برای تحقیق تئوری ظهور یافته است (به خصوص به سامپسون و لاوب، 1993؛ هاگان و مک‌کارتی 1997aوb مراجعه نمایید). سرمایه‌ی اجتماعی که در اصل توسط کلمن (1990) مطرح گردید توجهات را نه بر روی متغیرهای فردی از قبیل شخصیت، بلکه بر روی چگونگی تاثیر کیفیت، محتوا، و ساختار روابط اجتماعی بر روی انتقال منابع ("سرمایه") در بین نسل‌ها تمرکز دارد که فرصت‌ها و مسیرهای زندگی را شکل می‌دهد. همانطور که سامپسون و لاوب (1993، ص. 18) بیان می‌دارند، روابط اجتماعی ابزاری هستند که از طریق آنها "سرمایه‌گذاری اجتماعی" صورت گرفته یا صورت نمی‌گیرد. سامپسون و لاوب در ادامه اظهار می‌نمایند که، "اگر این روابط اجتماعی دارای ویژگی وابستگی متقابل باشند، نشان‌دهنده‌ی منابع اجتماعی و روانی هستند که افراد می‌توانند در طول تحولات زندگی که مسیرهای بزرگتری را طی می‌کند به آنها تکیه نمایند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اجتماعی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Family social capital

ثبت سفارش جدید