Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " آنالیز معادلات انتقال جرم در حین استخراج جامد - مایع و کاربرد آن برای مدل سازی سینتیک استخراج وانیل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آنالیز معادلات انتقال جرم در حین استخراج جامد - مایع و کاربرد آن برای مدل سازی سینتیک استخراج وانیل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Food Engineering
سال انتشار
2017
کد محصول
1012648
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

آنالیز بدون بعد دقیق و راه حل تحلیلی معادله انتقال جرم (فضای دقیق و میانگین) حاکم بر دینامیک استخراج جامد - مایع انجام شد. راه حل های تحلیلی در نقشه های پیوسته و تحلیلی بین کسر جرمی حل شونده در عصاره با توجه به زمان نتیجه می شود که هر دو برای برآورد نفوذ پذیری حل شونده و مدل سازی فرایند مورد استفاده قرار گرفته اند. به منظور اعتباربخشی مدل، استخراج تجربی در تعادل 1 سانتی متر قطعات لوبیا وانیل در 0.1، 0.2، 0.3 و 0.4 گرم وانیل / میلی لیتر حلال (60٪ W / W اتانول در آب) و 30، 40 و 50 درجه سانتی گراد به دست آمده است؛ و سینتیک استخراج در 0.1 گرم بر میلی لیتر و 30، 40 و 50 درجه سانتی گراد توسعه داده شد. ثابت تعادل ظاهری و برآورد نفوذ پذیری موثر حل شونده توسط رگرسیون خطی در نتایج تجربی انجام شد. ثابت تعادل ظاهری 0.86، و نفوذ پذیری 1.22، 1.98، و  2.43 M2 / s به ترتیب در 30، 40 و 50 درجه سانتی گراد بود. نفوذ پذیری ها و راه حل های تحلیلی، نتایج تجربی در 30 و 50 درجه سانتی گراد با 0.3 و 0.4 گرم / میلی لیتر پیش بینی کرد.

1-مقدمه

عملیات استخراج جامد- مایع به تازگی با توجه به استخراج ترکیبات فعال زیستی از منابع طبیعی مورد علاقه شده است (Cacace و Mazza، سال 2003، Pinelo و همکاران، 2006؛ اسپیگنو و De Faveri، 2007؛ Amendola و همکاران، 2010؛ لینارس و همکاران، 2010) و در نتیجه مدل سازی ریاضی مکانیسمی فرآیند (بر اساس انتقال جرم) تجدید نظر شده است. انتقال جرم در حین استخراج جامد- مایع ممکن است به صورت نفوذ حل شونده در یک محیط در تماس با یک محلول به خوبی هم زده حجم محدود (عصاره) مفهومی شود. راه حل تحلیلی برای این مساله در محیط انتشار توسط Crank (1975) برای مقاومت در برابر سطح مشترک ناچیز و میخائیلف (1977) برای حالت کلی گزارش شده است. در هر دو مورد، راه حل برای غلظت در محلول حجم محدود به خوبی هم زده به طور صریح حل نشده است، و حجم هر دو فاز در طول فرایند ثابت فرض شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Solid-liquid extraction
Mass transfer
Dimensionless analysis

ثبت سفارش جدید