Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
676,500

عنوان مقاله فارسی

رزونانس پلاسمون سطحی فلزات

تعداد صفحات فارسی
24
کد محصول
1006142
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
word
حجم فایل
199 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

مقاله شیمی با عنوان رزونانس پلاسمون سطحی

مقاله شیمی با عنوان رزونانس پلاسمون سطحی فلزات به صورت فایل Word برای دانلود از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز ارائه شده است.

چكیده

رزونانس پلاسمون سطح(SPR)یك پدیده نوری بوده و ابزاری برای مشاهده برهم كنش های بین یك آنالیت و بیومولكول تثبیت شده بر روی سطح می باشد. این پدیده به پیوند بین آنالیت و بیومولكول حساس است. از این نظر رزونانس پلاسمون سطح نوعی بیوسنسور محسوب می گردد .نوسانات الكترون های موجود در سطح مشترك دو ماد ه (ورقه فلزی وهوا) پلاسمون سطح نامیده می شود.

 

. پلاسمون های سطح توسط فوتون های نورمرئی یا فرابنفش برانگیخته می شوند كه به این پدیده رزونانس پلاسمون سطح گفته می شود.در تكنیك عملی، نور تك طول موج با زوایای مختلف به نانو فیلم فلزی (عمدتاً از جنس طلا) برخورد كرده و در یك زاویه خاص كه زاویه رزونانس یا زاویهSPR نامیده می شود پلاسمون های سطح برانگیخته شده ، نور جذب می شود و شدت نور منعكس شده از فیلم فلزی در این زاویه مینیمم است . زاویه رزونانس به ضریب شكست محیط اطراف فلز بستگی دارد.

 

 با جذب نمونه بر روی ورقه فلزی ضریب شكست اطراف فلز تغییر كرده كه به صورت جابه جایی در زاویه رزونانس دیده می شود و سپس سنسوگرام ترسیم می شود (سنسوگرام نمودار جابه جایی زاویه رزونانس نسبت به زمان است). برای ایجاد انتخاب گری در سطح فلز، آن را با لیگاند های خاصی اصلاح كرده تا آنالیت مورد نظر را بهتر جذب كند.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید