Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
638,000

عنوان مقاله فارسی

پيكربندی اوليه روتر و سوئيچ و IOS

تعداد صفحات فارسی
81
کد محصول
1001195
قیمت بر حسب ریال
638,000
نوع فایل های ضمیمه
WORD
حجم فایل
93 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 IOS ( برگرفته از  Internetwork Operating System  ) ، نرم افزاری است كه از آن به منظور كنترل روتينگ و  سوئيچينگ دستگاه های بين شبكه ای استفاده می گردد . آشنائی با IOS برای تمامی مديران شبكه و به منظور مديريت و پيكربندی دستگاه هائی نظير روتر و يا سوئيچ الزامی است .

يك روتر و يا سوئيچ بدون وجود يك سيستم عامل قادر به انجام وظايف خود نمی باشند(همانند يك كامپيوتر ) . شركت سيسكو ،‌  سيستم عامل Cisco IOS را برای طيف گسترده ای از محصولات شبكه ای خود طراحی و پياده سازی نموده است . نرم افزار فوق، جزء لاينفك در معماری نرم افزار روترهای سيسكو می باشد و همچنين به عنوان سيستم عامل در سوئيچ های  Catalyst ايفای وظيفه می نمايد . بدون وجود يك سيستم عامل ، سخت افزار قادر به انجام هيچگونه عملياتی نخو اهد بود . ( عدم تامين شرايط لازم برای بالفعل شدن پتانسيل های سخت افزاری ) .

فرآيند راه اندازی روتر با استقرار برنامه Bootstrap  ، سيستم عامل و يك فايل پيكربندی در حافظه آغاز می گردد . در صورتی كه روتر نتواند يك فايل پيكربندی را پيدا نمايد ، Setup mode فعال و پس از اتمام عمليات در اين mode ،‌ می توان يك نسخه backup از فايل پيكربندی را در حافظه NVRAM ذخيره نمود.هدف از اجرای روتين های راه انداز  نرم افزار IOS ، راه اندازی و آغاز فعاليت های يك روتر می باشد .

در این جزوه فارسی با نصب و پیکره بندی IOS آشنا می شوید. گروه ترجمه تخصصی البرز



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید