Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
572,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " استخراج دانه های حاوی مس برای منسوجات بهداشتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استخراج دانه های حاوی مس برای منسوجات بهداشتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Indian Journal of Fibre & Textile Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1000697
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
465 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این تحقیق فعالیت ضد میکروبی مس استخراج شده از دانه­ های کنجد، گل آفتابگردان، کدو تنبل، سویا و هندوانه را بررسی می­کند. این عصاره ­ها با استفاده از روش­های رمق­کشی و میکرو کپسوله کردن روی پارچه لایوسل به کار برده شدند. ساختار میکرو کپسول­ها با استفاده از میکروسکوپی نور پلاریزه و حضور میکرو کپسول­ها با استفاده از میکروسکوپی الکترون پویشی ارزیابی شد. مشاهده شد که عصاره ­های گیاهی میکرو کپسوله شده فعالیت ضد میکروبی و ثبات شستشویی بهتری را حتی بعد از 15 سیکل شستشو نشان می­دهند.

1-مقدمه

منسوجات بهداشتی یکی از سریع­ترین بخش­های در حال رشد در بازار منسوجات فنی هستند. این محصولات اصولاً برای کمک­های اولیه و اهداف کلینیکی و بهداشتی مورد استفاده قرار می­گیرند. تمام صنایع نساجی پیشرو در سرتاسر جهان روی تولید منسوجات فنی که خواصی مانند فیلتر کردن اثرات مضر زیست محیطی، محافظت در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی، نفوذ و نفوذ ناپذیری انتخابی و حس کردن دمای محیط تمرکز کرده­اند. در زمان انتخاب مواد فعال برای تکمیل­های بهداشتی، نه تنها باید از پایدار بودن اثر آن­ها بلکه از سازگاری آن­ها با پوست نیز اطمینان حاصل شود. آلودگی­های میکروبی به خصوص در مورد لباس­هایی که در تماس با پوست هستند مشکل­ ساز است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید