Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " همرفت طبیعی گرما از یک صفحه ی نامنظم (wavy) شیب دار بوسیله ی یک مشعل منفذ دار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
همرفت طبیعی گرما از یک صفحه ی نامنظم (wavy) شیب دار بوسیله ی یک مشعل منفذ دار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Communications in Heat and Mass Transfer
سال انتشار
2013
کد محصول
1000258
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
727 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مطالعه، جابجایی طبیعی  گرما، از یک سطح نامنظم شیب­دار در یک مشعل متخلخل (bidisperse) را با تنظیم دمای دیواره بررسی می­نماید. فرمول دو سرعت- دو دما  (The two-velocity two-temperature formulation ) برای تعیین معادلات مشتق شده در این سیستم مورد استفاده قرار گرفت.  تبدیل مختصات Prandtl به منظور تبدیل سطح نامنظم به یک سطح منظم، و ساخت معادلاتی که با آنالیز order of magnitude برای ساخت معادله­ای با لایه­ی مرزی بررسی شدند، استفاده شد. روش نوار مکعبی منظم (The cubic spline collocation method) برای حل کردن معادلات حاکم بر لایه­های مرزی استفاده شد. تاثیر دامنه­ی امواج بدون بعد، زاویه­های نامنظم، پارامتر انتقال حرارتی درون فازی، نسبت رسانایی گرمایی تغییر یافته و نسبت تخلخل در انتقال حرارتی و ویژگیهای جابجایی، مورد مطالعه قرار گرفتند. افزایش نسبت انتقال حرارتی تغییر یافته و نسبت تخلخل می­تواند جابجایی حرارتی طبیعی را از سطح بی­نظم در یک مشعل متخلخل ، به صورت تاثیر گذاری تحریک نماید. بعلاوه تاثیرات عدم تعادل دمایی برای مقادیر اندک از پارامتر انتقال حرارتی درون فازی چشمگیر می­باشد. در صورتیکه،  دامنه­ی موج بی بعد افزایش یابد، نوسان  عدد ناسلت موضعی برای هر دو فاز f (f-Phase)  و p (p-phase) با مختصات موج موردنظر تحریک می­گردد.
فهرست مطالب

1-مقدمه

2-آنالیز

3-بحث و نتیجه­ گیری

 4-نتیجه ­گیری
1-مقدمه

انتقال کوپل شده­ ی گرما و جرم در یک مشعل متخلخل اشباع از سیال، طی چند دهه ­ی اخیر مورد علاقه قرار گرفته و در حال رشد است. چرا که کاربردهای عملی آن در صنعت مدرن  مثل طراحی و ساخت ترکیباتی برای صرفه­ جویی انرژی، کنترل گسترش آلودگی در آبهای زیر زمینی، مبدل حرارتی فشرده، متمرکز کننده­ های نیروی خورشیدی (collector) و صنایع غذایی بسیار زیاد هستند. Cheng و Minkowycz  جابجایی آزاد مسدود شده را از یک سطح عمودی در مشعل متخلخل مورد تحقیق و بررسی قرار دادند. Bejan و Khair انتقال گرما و حرارت را بوسیله­ ی جابجایی حرارتی در یک مشعل متخلخل مطالعه نمودند. Cheng  و همکارانش جابجایی طبیعی را از سیال Darcian برای یک حالت مخروطی شکل بررسی نمودند. Nakayama و Hossain جابجایی ترکیبی گرما و جرم را بوسیله­ ی روش جابجایی در مشعلی متخلخل بوسیله­ ی روش ­های انتگرالی بررسی نمودند... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Natural convection
Bidisperse porous medium
Inclined wavy plate

ثبت سفارش جدید