Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: یک الگوریتم موازی برای مسئله ی بهترین میزان سازی نابرابریهای k

الگوریتم موازی

Abstract

We propose a parallel algorithm that solves the best k-mismatches alignment problem against a genomic reference using the “one sequence/multiple processes” paradigm and distributed memory. Our proposal is designed to take advantage of a computing cluster using MPI (Message Passing Interface) for communication. Our solution distributes the reference among different nodes and each sequence is processed concurrently by different nodes. When a (putative) best solution is found, the successful process propagates the information to other nodes, reducing search space and saving computation time

The distributed algorithm was developed in C++ and optimized for the PLX and FERMI supercomputers, but it is compatible with every OpenMPI-based cluster. It was included in the ERNE (Extended Randomized Numerical alignEr) package, whose aim is to provide an all-inclusive set of tools for short reads alignment and cleaning. ERNE is free software, distributed under the Open Source License (GPL V3) and can be downloaded at: http://erne.sourceforge.net. The algorithm described in this work is implemented in the ERNE-PMAP and ERNE-PBS5 programs, the former designed to align DNA and RNA sequences, while the latter is optimized for bisulphite-treated sequences

چکیده

 ما الگوریتمی موازی را مورد پیشنهاد قرار میدهیم که بهترین مسئلهی میزان سازی نابرابریهای k را با استفاده از الگوی "یک دنباله/فرآیندهای چندگانه" و حافظهی گسترده در برابر یک ارجاع ژنومی حل مینماید. پیشنهاد ما با این هدف طراحی گردیده است که بتواند با استفاده از MPI (واسط گذردهی پیام) برای ارتباطات از یک خوشهی پردازش بهره برد. راهکار ما این ارجاع را در میان گرههای مختلف توزیع مینماید و هر دنباله به طور همزمان به وسیلهی گرههایی مختلف مورد پردازش قرار میگیرد. هنگامی که بهترین راهکار (فرضی) یافت شد، این فرآیند موفقیت آمیز اطلاعات را به دیگر گرهها انتشار میدهد و فضای جستجو را کاهش داده و در نتیجه باعث صرف جویی در زمان محاسبه میشود.

الگوریتم توزیعی در ++C ساخته شد و در جهت استفاده به وسیلهی ابر رایانههای PLX و FERMI ارتقاء داده شد، اما این الگوریتم با هر خوشهی OpenMPI مبنا سازگار است. این الگوریتم در بستهی Er) ERNE همتراز عددی تصادفی گسترش یافته) جای داده شده بود، که هدف آن فراهم آوردن مجموعهای جامع و کامل از ابزارها در جهت همتراز سازی و پاک سازی نمودن خواندنهای کوتاه است. ERNE یک نرم افزار رایگان است که با مجوز منبع آزاد (GPL V3) توزیع گردیده است و میتوان آن را از وب سایت: http://erne.sourceforge.net دانلود نمود. الگوریتم توضیح داده شده در این کار در برنامههای ERNE-PMAP و ERNE-PBS5 مورد استفاده قرار میگیرند که برنامهی اول برای همتراز ساختن دنبالههای DNA وRNA طراحی شده است، در حالی که برنامهی دوم برای دنبالههای عمل شده با بی سولفیت ارتقاء داده شده است.

1- مقدمه

پیدایش NGS (ترتیب گذاری نسل بعدی)، که برای اولین بار در سال 2005 پدیدار گردید، حوزهی زیست اطلاعات را دچار تغییر و تحول نموده و چشم اندازهایی جدید و غیر قابل تصور را در تحقیقات باز کرده است. ترتیب دهندههای اصلی قادر به تولید مقادیر عظیمی از اطلاعات و با هزینهای بسیار پایین و در ظرف چند روز هستند. ترتیب دهندهها مجموعهای از دنبالههای کوتاه (به نام "خواندنها") را به ترتیب الفبایی {A, C, G, T, N} به وجود میآورند. چهار حرف ابتدا نمایانگر بنهای نوکلئوتید هستند که امکان دارد تا در یک ژنوم وجود داشته باشند..


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " یک الگوریتم موازی برای مسئله ی بهترین میزان سازی نابرابریهای k " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک الگوریتم موازی برای مسئله ی بهترین میزان سازی نابرابریهای k
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Euromicro International Conference on Parallel, Distributed, and Network-Based Processing
سال انتشار
2014
کد محصول
1001600
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
349 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 676500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Parallel Algorithm

تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-04
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید