رياضی

رشته ریاضی

ریاضیات بر خلاف تصور برخی افراد یکسری فرمول و قواعد نیست که همیشه و در همه‌جا بتوان از آن استفاده کرد بلکه ریاضیات درست فهمیدن صورت مساله و درست فکر کردن برای رسیدن به جواب است و برای به دست آوردن این توانایی، صبر و پشتکار لازم است تا  بتوان به مدت چندین ساعت در مورد یک مساله ریاضی فکر کرده و در نهایت با ابتکار و خلاقیت آن را حل نمود. ریاضیات علم مدل‌دهی به سایر علوم است. یعنی زبان مشترک نظریات علمی سایر علوم ، علم ریاضی می‌باشد و امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد، علم نمی‌باشد.

رشته ریاضی در مقطع لیسانس دارای دو گرایش ریاضیات كاربردی و محض می باشد. عموماً ریاضیات‌ کاربردی‌ به‌ شاخه‌ای‌ از ریاضی‌ گفته می شود که‌ کاربرد عملی‌ مشخصی‌ داشته‌ باشد برای‌ مثال‌ در اقتصاد، کامپیوتر، فیزیک‌ یا آمار و احتمال،‌ و ریاضی‌ محض‌ نیز به‌ شاخه‌ای‌ گفته‌ می‌شود که‌ به‌ نظریه‌پردازی‌ ریاضی‌ می‌پردازد اما امروزه‌ این‌ دو گرایش‌ آن‌چنان‌ درهم‌ ادغام‌ شده‌اند که‌ مرزی‌ را نمی‌توان‌ بین‌ آنها مشخص‌ کرد. زیرا گاه‌ یک‌ تئوری‌ کاملاً محض‌ وارد مرحله‌ کاربردی‌ شده‌ و چون‌ در عمل‌ با مشکل‌ روبرو می‌شود، بار دیگر به‌ حوزه‌ تئوری‌ برمی‌گردد و در نهایت‌ پس‌ از رفع‌ نقایص‌، دوباره‌ وارد مرحله‌ کاربردی‌ می‌شود؛ یعنی‌ یک‌ تعامل‌ و ارتباط‌ دوجانبه‌ای‌ بین‌ ریاضی‌ کاربردی‌ و محض‌ وجود دارد. در مقاطع تحصیلات تكمیلی، گرایش های رشته ریاضی شامل آنالیز عددی، تحقیق در عملیات، نظریه گراف و تركیبات، معادلات دیفرانسیل، نظریه رمز و كریپتوگرافی، ریاضیات مالی و ریاضیات صنعتی می باشد.

گروه ریاضی دپارتمان علوم پایه ما در خدمت شما دانشجویان و اساتید گرامی ریاضی است تا خدماتی مربوط به این رشته از جمله ترجمه متون تخصصی ریاضی، ترجمه مقالات ISI ریاضی از فارسی به انگلیسی و ویرایش مقالات ISI ریاضی را به شما ارائه دهد. ما با جمع آوری گروهی از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تكمیلی گرایش های مختلف ریاضی با سابقه نگارش مقاله ISI، امكان ارائه خدمات ذكر شده را با بهترین كیفیت فراهم كرده ایم. قطعا خدمات ترجمه متون تخصصی ریاضی، ترجمه مقالات ISI ریاضی و ویرایش مقالات ISI ریاضی باید توسط دانشجویان یا فارغ التحصیلان تحصیلات تكمیلی رشته ریاضی انجام گیرد. ما این امكان را برای شما جامعه دانشگاهی ریاضی فراهم نموده ایم تا ترجمه متون تخصصی ریاضی، ترجمه مقالات ISI ریاضی و ویرایش مقاله ISI ریاضی را با كیفیت مطلوب انجام دهید. 

همچنین شما دانشجویان محترم رشته ریاضی می توانید مقالات ترجمه شده رشته ریاضی، جزوات و کتاب های رشته ریاضی، پروژه ها و تحقیق های مرتبط با رشته ریاضی را نیز دانلود نمایید.


تعداد بازدید : 73528


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
نظربنده این است که، شکی نیست افرادی بوده و هستند که درشاخۀ ریاضیات به ویژه ریاضی محض (جبر) چون من ، مطالعاتی دارند اما نمیتوانند عصارۀ تحقیقات خودرابه دلیل عدم آشنایی باروشها وفنون مربوطه ارائه دهند.لذا ، به نظر می رسد که زحمات شما و دست اندرکاران آن مجموعۀ علمی یارای اندیشمندانی باشد که درعرصۀ علم ریاضی قلم به دست گرفته ودر زمینۀ انتشار مطالب راهنما می طلبند.ازآنجا که آن مجموعۀ علمی ومعنوی درگسترش علم ودانش قدم ها برداشته ، درجای خود نهایت تشکروقدردانی رادارد. وکارها وزحمات و آمادگی های آن مجموعه درجهت یاری رساندن و راهنمایی اهل علم و دانش بسیارعالی می باشد.

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم پايه > رياضی
ثبت سفارش جدید