دامپزشكی

رشته دامپزشکی

دامپزشكی‌ علم‌ شناخت‌ بیماری های‌ دامی‌ اعم‌ از بیماری های‌ مشترك‌ بین‌ انسان‌ و حیوان‌ یا بیماری های‌ خاص‌ دام‌، پیشگیری‌ از بیماری ها و همچنین‌ علم‌ تغذیه‌  انسان‌ و دام‌ می‌باشد.  بنا بر تعریف‌ سازمان‌ بهداشت‌ جهانی‌ هدف‌ نهایی‌ دامپزشكی‌ درمان‌ حیوانات‌ نیست‌ بلكه‌ دقیقاً تأمین‌ مواد غذایی‌ و بهداشت‌ انسان‌ می‌باشد زیرا با واكسیناسیون‌ دام ها می‌توان‌ از مرگ‌ و میر آنها جلوگیری‌ كرد و بر میزان‌ فرآورده‌های‌ دامی‌ افزود و در نتیجه‌ مواد پروتئینی‌ سالم‌ در جیره‌ ی غذایی‌ انسان ها گنجانید.  دامپزشكى نه تنها از لحاظ اقتصادى قابل توجه است بلكه از نظرگاه سلامت انسان و بهداشت جامعه نیز مى توان به آن نگریست. از قضا این دیدگاه اخیر نیازمند توجه خاص از سوى متولیان این رشته است. زیرا بحث بیماری های مشترک بین انسان دام نه تنها از جنبه اقتصادی بلکه از جنبه ی سلامت نیز قابل اهمیت است.

 

دانشجویانی که وارد رشته دامپزشکی می شوند باید حدود 220 واحد درسی را در 6 سال بگذرانند، که این واحدها در سه مقطع متوالی علوم پایه ، پاتوبیولوژی و علوم درمانگاهی تدریس می شود، یعنی در آغاز دانشجو طی 2 سال علوم پایه را می گذراند و سپس در 2 سال بعد دروس پاتوبیولوژی شامل میکروبیولوژی، آسیب شناسی، انگل شناسی و بهداشت و کنترل مواد غذایی را مطالعه می کند و بالاخره وارد دوره علوم درمانگاهی می شود که این دوره خود شامل دو بخش دروس نظری و عملیاتی و بخش کارورزی می شود به همین دلیل دانشجوی این رشته در علوم پایه پزشکی بنیه ی علمی خوبی دارد و حتی در دوره های تخصصی ایمونولوژی، ویروس شناسی و...  همپای فارغ االتحصیلان پزشکی شرکت کرده و موفق نیز می شوند. طول دوره ی دامپزشکی در مقطع دکترا به طور متوسط شش سال است و نظام آموزشی آن مطابق آیین نامه ی آموزشی دانشگاه ها و موسسه های آموزشی مصوب شورای عالی برنامه ریزی است و درس های آن به صورت عملی، نظری، عملی-نظری، کارآموزی در خارج از دانشکده و کارورزی(انترنی)است.

گروه دامپزشکی دپارتمان فنی و مهندسی ما جهت ارائه خدمات مربوط به ترجمه متون تخصصی دامپزشکی( ترجمه انگلیسی به فارسی)، ترجمه مقالات ISI دامپزشکی (ترجمه فارسی به انگلیسی) و ویرایش مقالات ISI دامپزشکی تشكیل شده است. اعضای گروه دامپزشکی دانشجویان و دانش آموختگان رشته دامپزشکی می باشند كه تجربه کافی در زمینه ترجمه و ویرایش متون و مقالات رشته دامپزشکی را دارا می باشند. شما دانشجویان رشته دامپزشکی، می توانید برای داشتن یك ترجمه دقیق و تخصصی، كار ترجمه متون و مقالات دامپزشکی خود را به دست گروه مترجمان ما بسپارید. 


تعداد بازدید : 29231


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم پزشكی > دامپزشكی
ثبت سفارش جدید