علوم تربيتی

رشته علوم تربیتی

علوم تربیتی، رشته‌ای جذاب و شیرین و حاوی درس‌های مشاوره، روان‌شناسی، روش‌ تدریس، مدیریت و مدیریت آموزشی، مباحث جامعه‌شناختی و روان‌شناسی (همه‌ی دوره‌های زندگی) است. دانشجویان این رشته با گذراندن واحدهای نظری (در بعضی درس‌ها) و واحدهای عملی به تحصیل می‌پردازند. علوم تربیتی از ماهیت میان رشته ای برخوردار است و از فلسفه ، روانشناسی ،جامعه شناسی، آمار، اقتصاد و مدیریت، مفاهیم بسیاری را اقتباس نموده است. به عنوان مثال روانشناسی تربیتی متکی بر دانش روانشناسی و اقتصاد آموزش عالی بر مفاهیم علم اقتصاد مبتنی است. ماهیت میان رشته ای علوم تربیتی اگرچه موجب جامعیت این علم گشته است لیکن از معضلات این امر، پراکندگی موضوع ، عدم امکان بررسی عمیق مسائل و ضعف نظریه پردازی است.

 رشته علوم تربیتی در مقطع كارشناسی، دارای گرایش‌های تكنولوژی آموزشی، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و دبستانی و آموزش و پرورش كودكان استثنایی است. این رشتهٔ در دورهٔ کارشناسی ارشد در ایران ۳ گروه آزمونی و مجموعاً ۱۵ گرایش تحصیلی دارد که عبارتند از:

گروه‌ علوم‌ تربیتی‌ 1 شامل رشته‌های:

1. برنامه‌ریزی‌ آموزشی‌ 2. برنامه‌ریزی درسی 3. تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش (تعلیم‌ و تربیت اسلامی) 4. آموزش بزرگسالان 5. تحقیقات آموزشی 6. تکنولوژی آموزشی‌ 7. مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی

گروه علوم‌ تربیتی 2 شامل رشته‌های:

1. روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 2. روانشناسی تربیتی 3. مشاوره و راهنمایی 4. مشاوره (مدرسه‌ای, شغلی, خانواده‌ای)

گروه علوم تربیتی 3 شامل رشته‌های:

1. آموزش و پرورش تطبیقی 2. آموزش و پرورش پیش دبستانی 3. آموزش و پرورش دبستان

هدف کلی گرایشهای مختلف علوم تربیتی ارتقاء آگاهی عمومی مردم در زمینه ی تعلیم و تربیت است . ما معتقدیم تعلیم و تربیت صحیح و اصولی می تواند هر جامعه ای را به رشد مطلوب برساند. برای تحقق این هدف وجود کارشناسانی با دانش و بینش کافی الزامی است و این افراد همان متخصصان علوم تربیتی هستند. اعتقاد قلبی من این ست که برای موفقیت در هر کاری شور و انگیزه و میل به خواستن حرف اول را می زند. تنها داشتن مدرک تحصیلی یک رشته کافی نیست. به عنوان مثال در گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی هدف اصلی ، تربیت مدیران و برنامه ریزان آموزشی برای نظام آموزش و پرورش است.

شما دانشجویان گرایش های مختلف رشته علوم تربیتی می توانید خدمات مربوط به رشته خود را از گروه علوم تربیتی دپارتمان علوم انسانی ما مطالبه نمایید. اعضای این گروه که خود دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی گرایش های مختلف رشته علوم تربیتی هستند، می توانند خدمات مربوط به رشته علوم تربیتی شامل: ترجمه متون تخصصی علوم تربیتی، ترجمه مقالات ISI علوم تربیتی و ویرایش مقالاتISI علوم تربیتی را به نحو احسنت انجام دهند. هدف این گروه جلب رضایت خاطر شما دانشجویان رشته علوم تربیتی می باشد. امید که این هدف حاصل گردد.


تعداد بازدید : 116384


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم انسانی > علوم تربيتی
ثبت سفارش جدید