مهندسی كامپيوتر

رشته مهندسی كامپیوتر

آنچه مسلم است رشته مهندسی کامپیوتر به دلیل آنکه که به طراحی و ساخت اجزای گوناگون و نیز نرم افزارهای مورد نیاز جهت کار با کامپیوتر می‌پردازد، از اهمیت بسزائی برخوردار است. رشته مهندسی کامپیوتر در کشور ما نیز اهمیت فروانی داشته و تا مقطع دکتری پذیرش می گردد.

رشته ی مهندسی کامپیوتر در مقطع لیسانس دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار است که البته این دو گرایش در مقطع کارشناسی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. مهم ترین واحد سخت افزار در مقطع لیسانس به مطالعه و بررسی طراحی سخت افزاری، کنترل سخت افزاری و شبکه های کامپیوتری می‌پردازد. برای مثال یک مهندس سخت افزار می‌تواند به طراحی بخش های سخت افزاری کامپیوتر شامل پردازش گر مرکزی (CPU) ، پورت های ورودی و خروجی و سیستم‌ها و مدارات جانبی می‌پردازد. مباحث درسی در رشته ی سخت افزار به مطالب درسی در رشته ی مهندسی برق و الکترونیک نزدیک بوده؛ خصوصا تمام مطالب شاخه  دیجیتال شامل مدارهای مختلف، معماری کامپیوتر و میکروپروسسورهای 1 و 2، الکترونیک دیجیتال و ... را شامل می‌شود که البته به این بخش از سخت افزار بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخته می‌شود. نرم افزار جزء غیر قابل لمس کامپیوتر است. برنامه‌ها و داده هایی است که به کامپیوتر فرمان می‌دهند که چه عملی را انجام دهد. نرم افزار در حقیقت روح و جان کامپیوتر است که به سخت افزار هویت می‌بخشد و اصولا به برنامه ای گفته می‌شود که برای به کارگیری سخت افزار ساخته شده باشد. نرم افزار‌ها را می‌توان به دو رده ی کلی دسته بندی کرد که عبارت اند از: نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی. نرم افزارهای سیستمی برنامه هایی هستند که کاربر، یا خود آن‌ها را می‌نویسد یا شرکت های نرم افزاری آن‌ها را تهیه کرده و برای فروش عرضه می‌کنند. این گونه برنامه‌ها معمولا عمومیت برنامه های سیستم را نداشته و برای زمینه های مختلف مهندسی، علمی، تجاری، آموزشی، تفریحی و یا طراحی نوشته می‌شوند.

در مقطع كارشناسی ارشد رشته مهندسی كامپیوتر شامل گرایش های "نرم افزار"، "معماری كامپیوتر"، "هوش مصنوعی و رباتیك" و "الگوریتم ها و محاسبات" می باشد.

گروه كامپیوتر ما متشكل از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تكمیلی رشته مهندسی كامپیوتر با گرایش های مختلف می باشد. گروه كامپیوتر دپارتمان فنی و مهندسی ما به ارائه خدماتی شامل: ترجمه متون تخصصی كامپیوتر، ترجمه مقالات ISI كامپیوتر (از فارسی به انگلیسی) و ویرایش مقالات ISI كامپیوتر می پردازید. شما دانشجویان و اساتید محترم رشته مهندسی كامپیوتر می توانید جهت بهره مندی از خدمات ذكر شده با بالاترین كیفیت، كار ترجمه و ویرایش متون و مقالات كامپیوتر خود را به گروه مترجمان و ویراستاران كامپیوتر ما بسپارید. 


تعداد بازدید : 372979


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
Salam
*
*
معماری سیستم ها
*
*
با سلام ممنونم از ترجمه خوبتون مقاله من در زمینه شبکههای کامبیوتری بود مترجم کارشون حرفه ای بوده است. من این موسسه را به دوستان بیشنهاد میکنم

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی كامپيوتر
ثبت سفارش جدید