زمين شناسی

رشته زمین شناسی

رشته زمین شناسی، رشته ای است که در زمینه پیرایش زمین، وضعیت زمین در فضا، تاریخ زمین شناسی، شکل و ابعاد زمین، مشخصات فیزیکی و شیمیایی زمین و مواد تشکیل دهنده آن، بررسی عواملی که در شکل زمین دخیل هستند و... مطالعه و بررسی می کند. وقوع زمین‌لرزه‌ای هولناک و اسرارآمیز با نیرویی عظیم و ویرانگر، فوران توده‌های مذاب سنگ از دهانه کوهی آتشفشانی، چشم‌انداز با شکوه دره‌ای عمیق در پای کوهی سر به فلک کشیده، گستردگی و تنوع سنگ‌های موجود در طبیعت، لایه‌های موازی سنگی و خاکی در دیواره یک تپه یا کوه و دهها موضوع دیگر، از موضوعات مورد توجه زمین‌شناس است. ایجاد رشته زمین شناسی، مجموعه ای از اهداف را در نظر دارد که در نگاهی کلی به اهداف کاربردی و کلی تقسیم می شود. هدف مهم این رشته، شناخت کلی سیاره زمین، به عنوان سیاره زندگی انسان و اهداف کاربردی شناخت خاصیت شیمیایی و فیزیکی سنگهای سازنده زمین و شناخت خواص خواستگاههای زمین است. اهداف یاد شده دارای اهمیت زیادی است، چون انسان را در کشف منابع زیرزمینی و استفاده استراتژیک، همچون حاملهای انرژی و موادی همچون طلا و نقره و نیز سنگهای ساختمانی یاری می کند.

 زمین شناسی در حال حاضر جایگاه ویژه ای را در بین رشته ها، پیدا کرده است و کاملاً تخصصی شده است و اقتصاد بیشتر کشورها به زمین شناسی بستگی دارد. مخصوصاً در ایران، مثلاً در زمینه نفت که بیشتر موادی که از نفت گرفته می شود و از زمین گرفته می شود، مربوط به زمین شناسی است. زمین شناسی نقش بسیار مهمی در محیط زیست دارد، مثلاً شناخت زمینهایی که بتوان در آن خانه سازی و شهرسازی کرد و شناخت مکانهایی که احتمال خطر ویرانی در اثر زلزله را دارد. نوع استفاده از علم زمین شناسی در دانشگاهها فرق می کند، با توجه به وسعت زمین و فراگیری علم زمین شناسی، زمین شناسی شاید پر شاخه ترین و پر تخصص ترین رشته باشد. اگرچه تاریخچه زمین، سابقه ای بسیار طولانی دارد، ولی بدون شک زمین شناسی علمی کمتر از 2 قرن سابقه دارد، امروزه زمین شناسی در تمام شئون زمین، مثل کشاورزی، صنایع گوناگون و... نقش اساسی دارد. گرایش های رشته زمین شناسی شامل زمین شناسی مهندسی (Engineering Geology)، رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی، زمین شناسی اقتصادی، زمین شناسی ساختمانی (Structural Geology)، زمین شناسی نفت Petroleum)  Geology)، زمین شناسی زیست محیطی، چینه شناسی و فسیل شناسی، پترولوژی گرایش آب شناسی (hydrology)، ژئوشیمی و تكتونیك می باشد.

گروه زمین شناسی دپارتمان علوم پایه ما جهت ارائه خدمات به جامعه دانشگاهی زمین شناسی تشكیل یافته است. شما دانشجویان و اساتید گرامی تمامی گرایش های زمین شناسی می توانید خدمات ترجمه متون تخصصی زمین شناسی، ترجمه مقالات ISI زمین شناسی (از فارسی به انگلیسی) و ویرایش مقالهISI زمین شناسی را به گروه مترجمان زمین شناسی ما بسپارید. ما با جمع آوری گروهی از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تكمیلی گرایش های مختلف زمین شناسی با سابقه نگارش مقاله ISI، امكان ارائه خدمات ذكر شده را با بهترین كیفیت فراهم كرده ایم. قطعا خدمات ترجمه متون تخصصی زمین شناسی، ترجمه مقالات ISI زمین شناسی و ویرایش مقالات ISI زمین شناسی باید توسط دانشجویان یا فارغ التحصیلان تحصیلات تكمیلی رشته زمین شناسی انجام گیرد. ما این امكان را برای شما دانشجویان و اساتید محترم فراهم كرده ایم تا ترجمه متون تخصصی زمین شناسی، ترجمه مقالات ISI زمین شناسی و ویرایش مقاله ISI زمین شناسی را با كیفیت مطلوب انجام دهید. امید است كه خدمات ما مورد توجه جامعه دانشگاهی رشته زمین شناسی ایران قرار بگیرد. 

همچنین امکان دانلود مقالات ترجمه شده رشته زمین شناسی، کتاب ها و جزوات زمین شناسی، تحقیق ای مرتبط با رشته زمین شناسی و پروژه های رشته زمین شناسی نیز برای دانشجویان این رشته میسر است.


تعداد بازدید : 55419


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
با سلام من یک مقاله فارسی تخصصی زمین شناسی دارم میخواستم با کیفیت بالا به انگلیسی ترجمه بشه.

پاسخ ها به این پیام

مدیر سایت 09:55:11 1401/03/21
با سلام. داخل سایت ثبت سفارش فرموده و فایل مقاله خود را ارسال نمایید.

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم پايه > زمين شناسی
ثبت سفارش جدید